Originalt sportsunderstell

Anbefalte innlegg

Mulig jeg stiller et veldig dumt spørsmål nå, MEN..

Hva får man egentlig når man huker av for "originalt sportsunderstell" i utstyrslisten?

F.eks - min 2004 VW Touran med org. sportsunderstell. Hvilke deler på bilen min er forskjellige fra delene på en ditto bil med vanlig understell? Har jeg kun andre fjærer og dempere, eller er også deler i understell og hjuloppheng ulike?

Føler meg litt blond nå : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i hovedsak det du nevnte men sansynligvis andre "bump-stopp" gummier.

På min bil var topplageret på støtdemperene bak forskjellig. "kunne ikke se forskjell på de når jeg byttet de da"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"bump-stopp" gummier

Med det mener du skålen på toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det mener du skålen på toppen?

Nei den sitter på støtdemperen "under belgen som beskytter stempelstangen" og den skal forhindre at stempelet "bunner" når fjørene blir helt sammenklemt.

Denne gummiforingen er kortere på sport-understell enn på standar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps. dette er på MacPherson framhjulsoppheng

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men alle deler i understell og hjuloppgeng er altså som regel like - kun dempere og fjærer og tilhørende deler som er ulike?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 B5 er det forskjellige nummer på noen bærearmer også. Kan jo hende det har noe med geometrien når en senker å gjøre, sånn at den som "standard" skal alle justeringer stå i midt.

F.eks. når en senker, havner jo ofte camber-justernig helt på ene siden.

Andre forskjeller kan være gummiforinger er fastere, annet stab-stag+foringer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.