#1 Skrevet Oktober 30, 2008 Hei. har et problem med climatronic på min 94mod s2. Får ikke justert varmen eller luftsrømmen på noe vis. displayet viser ikke noe unormalt. temp og symbol for luftstrøm endrer seg som de skal. Hadde bilen hos møller på feilsøking og de fikk feilkoder på 3 av regulerings motorene(v68-v70 og v85) Men synes jo det er litt rart at 3 av motorene skal gå samtidig.? Skal prøve og lese feilkoder med OBD og se hva som står der,men er det noen her som kan ha noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2008 Det at du får feilkoder på 3 motorer kan jo være en følgefeil. At 1 motor ryker og dermed legger den feilkoder på de 2 andre oxo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2008 Det at du får feilkoder på 3 motorer kan jo være en følgefeil. At 1 motor ryker og dermed legger den feilkoder på de 2 andre oxo. er en mulighet det. har ute 3 motorer nå. så skal prøve og måle og forske litt på dem:) Men er det noen her som vet hvor regulerings motoren til varmen står? finner den ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2008 (endret) er en mulighet det. har ute 3 motorer nå. så skal prøve og måle og forske litt på dem:)Men er det noen her som vet hvor regulerings motoren til varmen står? finner den ikke. Fant ikke selve motorene men fant ledningsnettet og kontaktene til motorene er ringet rundt med rødt. Det ser ut som alle tre står bak kupe-vifta. De to som står sammen er vel for varm/kald valg og den som står alene er vel for luftmengde inn. (er ikke sikker på hvordan dette systemet funker jeg da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2008 Fant nå "AIR CONDITIONER WITH ELECTRONIC REGULATION" og temp velger ser ut til å være vakum styrt. Se del nr 14,15,16 og 18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2008 Okei. takker for tegningene.. nå tror jeg skal finne den siste motoren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2008 Nå har jeg prøvd 3 motorer. og ohmet 3 potesiometer og de funker. Kan en havarert motor eller et potesiometer få hele anlegget til og låse seg?? Har ikke fått sjekket den motoren til varm/kald justeringen enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2008 Nå har jeg hatt ute alle 4motorene og de funker. Ligger styreenheten til climatronic anlegget i betjeningspanelet? Bynner og lure på om det er noe galt med den. Leste av feilkoder med obd. og det er feilkoder på alle motoren og alle potesiometerne. Åsså er det feilkoder som sier at spjeldene i anlegget sitter fast, men det stemmer ikke. Er det noen her som har vært borti noe lignende?? Tips????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...