Audi I5 20v Full Oil & Water Line Kit

Anbefalte innlegg

Hva får du ikke til å passe ?

 

Har deler av dette kittet på min AAN motor, og alt var bolton : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg tippe oljetilførsel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg tippe oljetilførsel

 

Stemmer, begge deler var her ganske ræva. Den slangen det sitter slangeklemme på var for stor så det der kommer aldri til å bli tett, og det andre oljerøret passa vinkelen dårlig, tok i div på blokka. Kan være jeg får brukt noe av vannrøra, fikk fnatt når jeg satt med detta i går hehe..

 

Skal prøve å ta noen bilder som illustrerer det litt bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sett på detta igjen, tror det nærmer seg noe nå. Men er et par ting jeg lurer litt på...

 

Utgangene som er på undersiden av turbo er retur sant?

 

Bilde014-1.jpg

 

Og oversiden er tilførsel? Så ikke jeg surrer nå...

 

Bilde015.jpg

 

Syns det virker litt rart om det er satt av den feite slangen til retur, mens tilførselen er spinkel : klø : Trenger den kanskje ikke mer?

 

Bilde012-1.jpg

 

Også regner jeg med det røret til venstre på bildet er retur vann? Er ikke rart jeg har klødd meg litt i hue når dissa ligna veldig på hverandre, men det jallarøret til høyre faktisk var oljetilførel.

 

Bilde010-1.jpg

 

Håper noen kan svare på dette, da jeg er i full gang med monteringa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den feite er retur og den tynne er tilførsel, går vel ikke an å ta feil da koblingene mot turbo/blokk bare passer på en måte...

 

Ikke finn på å bruke noe med slangeklemmer på tilførselen, da ser du for deg lekkasje og brann i fremtiden!

 

Om returen er trasig å få på løsner du av fittingsene og skrur på flensene på blokk+turbo først, så smiter du på slangen etterpå, tilførselslangen skal vel være mer enn lang nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen denne tråden, sliter med retur vann slangen på min AAN motor som lekker mye vann, åssen er den inn på blokka? er det en frostplugg med nippel på? har ikke fått sett på det selv enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne på nytt.

 

Kjøpte turbo, full oil water hose kit fra 034MS. Og følgende er feil:

 

- Oljeretur slange ca. 4 cm for kort. (Lik den som er avbildet i post #5 her)

- AN koblingen på slange på retur vann passer ikke på 90 grader som er skrudd i vannrail, AN6 vs AN4?

- Vann retur nippel fra turbo er tilsvarende for stor, Samme som ved vannrail. passer ikke mot slangen.

 

Andre som har vært borti dette?

 

Derimot passer oljetilførsel bra, og vann til turbo fra blokk passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gangen jeg bestilte passet alt spot on. Eneste jeg måtte gjøre for å få bedre plass var å bytte ut en AN fitting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gangen jeg bestilte passet alt spot on. Eneste jeg måtte gjøre for å få bedre plass var å bytte ut en AN fitting.

 

Hvilken type manifoil har du da ? har selv wagner evo med t3 flens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.