Anbefalte innlegg

Hei. For 3 gang på 2 mnd nå så går vinduene ned av seg selv, uten at jeg er til stede på min VR6. Noen som har opplevd dette før? Mye stygt vær om dagen, og jeg får IKKE opp rutene. Det er 4x el.viduer på bilen. Nå som rutene er nede, så hører jeg klikk i dørene når jeg trykker på "ned" knappen på bryterne, men er helt dødt når jeg trykker "opp" på bryterne. De har ikke gått helt ned denne gangen, men fortsatt samme syndrom, at det skjer ingenting ved trykking "opp", men viduene går ned når jeg trykker på "ned" knappen! Trenger hjelp veldig snart..Og jeg er avnehgi av bil hver dag i ukene:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. For 3 gang på 2 mnd nå så går vinduene ned av seg selv, uten at jeg er til stede på min VR6. Noen som har opplevd dette før? Mye stygt vær om dagen, og jeg får IKKE opp rutene. Det er 4x el.viduer på bilen. Nå som rutene er nede, så hører jeg klikk i dørene når jeg trykker på "ned" knappen på bryterne, men er helt dødt når jeg trykker "opp" på bryterne. De har ikke gått helt ned denne gangen, men fortsatt samme syndrom, at det skjer ingenting ved trykking "opp", men viduene går ned når jeg trykker på "ned" knappen! Trenger hjelp veldig snart..Og jeg er avnehgi av bil hver dag i ukene:(

Kan det være fuktproblem overledning i låsemekanismen til en av framdørene? Du skal vel kunne åpne alle vinduene og ev lukke hvis du stikker nøkkelen i dørlåser og vrir og holder noen sekunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledninger i belgen mellom dør og bil, ofte det blir brudd her som resulterer i at de lever sitt eget liv. visst ikke får du prøve å se inni dørene om det er kommet fukt til selve motoren og det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledninger i belgen mellom dør og bil, ofte det blir brudd her som resulterer i at de lever sitt eget liv. visst ikke får du prøve å se inni dørene om det er kommet fukt til selve motoren og det der.
Merkerlig at det skal komme funkt i alle dører samtidlig da? Sjekka belgen mellom dør og bil idag på førerside, og så en blå og en rød kabel som var skjøtet, men la ikke merke til noen brudd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være fuktproblem overledning i låsemekanismen til en av framdørene? Du skal vel kunne åpne alle vinduene og ev lukke hvis du stikker nøkkelen i dørlåser og vrir og holder noen sekunder.
Ved det går på de nyere bilene, men usikker på om det fungerer på en 1992 mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en måte å finne det ut på da, stikke nøkkelen i døren og se om det skjer noe når du holder den i en eller annen posisjon, men mener at så lenge du har el vindu så er dette koblet opp mot låsen også. Sjekk det du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var det i hvert fall på min 1992 Golf VR6 da jeg hadde den... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve på det:) Takk for tips! Vri nøkkelen motsatt side av den veien man låser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve på det:) Takk for tips! Vri nøkkelen motsatt side av den veien man låser?

Låsing lukker vinduene

Åpning av lås åpner vinduene. snedig på en varm sommerdag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL! Når jeg låste dørene gikk fører og passasjervindu igjen, og et helsikkes til bråk i førerdør. Og fører og passasjerdør er låst, både innenfra og utenfra, og får de ikke opp..Vinduene bak rørte seg ikke. Kan det være et ledningsbrudd et sted? Eventuelt hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL! Når jeg låste dørene gikk fører og passasjervindu igjen, og et helsikkes til bråk i førerdør. Og fører og passasjerdør er låst, både innenfra og utenfra, og får de ikke opp..Vinduene bak rørte seg ikke. Kan det være et ledningsbrudd et sted? Eventuelt hvor?

Mystisk, så nå kommer du ikke inn i bilen?

Du ka ha et ledningsbrudd ja men de bruker ikke lage helsikes leven.

Høres mere ut som en avsporing inne i døra.

Du må no av med dørtrekkene og kikke.

Koble ut alt ok prøve å koble inn en og en dør for å se om de kan kjøres fra hovedenhet eller direkte på døra.

Har mere tro på irr inni kontakter og avsporing enn ledningsbrudd. Her er det bare å åpne opp å rense : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg vrir nøkkelen slik at vinduene åpnes (låser døra), så går passasjervindu opp (ikke ned). Men med en gang jeg låser opp døra, IKKE vrir helt rundt, så åpner passasjervinduet seg igjen. Bakvinduene kommer opp 3-4 cm bare..Kommer jo inn i bilen, ettersom bakrutene er fortsatt oppe. Men uansett om lås"hampen" er opp eller ned i døra, så er dørene låst, kun fremdørene ikke bakdørene. Lurer virkelig på hva om er skjedd her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk at dette skjer hvis du prøver i fra passasjerdøra også. Kan vere at en bryter i en av dørene har irret fast slik at sentrallås enheten får feil informasjon om hvilken posisjon de forskjellige bryterene er i.

Alle bryterene er "puls-brytere" dvs at de bare gir ett styresignal til hjernen. De skal gå i "normalt åpen" når de ikke blir betjent, så hvis en bryter ligge lukket når den ikke er betjent vil hjernen ikke skjønne om du skal låse eller åpne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk at dette skjer hvis du prøver i fra passasjerdøra også. Kan vere at en bryter i en av dørene har irret fast slik at sentrallås enheten får feil informasjon om hvilken posisjon de forskjellige bryterene er i.

Alle bryterene er "puls-brytere" dvs at de bare gir ett styresignal til hjernen. De skal gå i "normalt åpen" når de ikke blir betjent, så hvis en bryter ligge lukket når den ikke er betjent vil hjernen ikke skjønne om du skal låse eller åpne bilen.

Kan det da lønne seg å demontrer og rense eller bytte brytere, for så å koble av strømmen på bilen slik at ecu får resatt seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et problem her folkens! Hvordan får jeg opp dørene? Hvordan kommer jeg til inni dørene? Eneste alternativet jeg har er å skjære ut blekket på døra, fra utsiden av bilen:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et problem her folkens! Hvordan får jeg opp dørene? Hvordan kommer jeg til inni dørene? Eneste alternativet jeg har er å skjære ut blekket på døra, fra utsiden av bilen:(

Du kan vel skuue av dørtrekket fra innsiden uten at døra er oppe? Blir jo mye lettere hvis du tar å skruer av framsetet.

Vet ikke 100% hvordan dørtrekk fjernes i golfen, men er det standard vag, så er det et par kraftige skruer i dørhandtaket for å ta opp kreftene når du drar igjenn døra og gjerne en skrue kommer til syne når du drar i det innvendige dørhandtaket. Så skal dørbladet opp mot taket. Kan sitte velidg hardt.

Etter hverdt får du handa så vidt inn og får hektet av wiren som går til dørhandtaket og div kabler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du endelig har fått av dørtrekket vil jeg vedde på at det er en eller flere kabler som er nesten gnagd over i belgen til førerdøra.

Dette er noe sammen med kablene til bagasjelokket jeg har måttet fikse på nesten samtlige av de gamle bilene jeg har hatt: oppgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hva er det dere ikke vet..Var opp med belgen idag, og der var det mange ledninger som var gnagd av iosolasjon ja gitt. Fikk tapet dem, og problemet er "delvis" løst.

Nå er det bare at når jeg låser bilen uten ifra, så skal rutene gå opp (lukket), og når jeg kun låser opp bilen, ikke holder nøkkelen helt over, så går bakrutene 2-3 cm ned..Og ingen av bryterne fungerer på venstre bakdør, så kan være dårlig kontakt i døra eller i belgen der også da karnsje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.