Anbefalte innlegg

hei

har montert catchtank til veivhusventilasjonen og i den forbindelse sotte på nytt rør fra turbo til LMM .

Har også montert ett 25mm rør ned til resirkventilen. + bleedventil.

problemet er med engang turboen begynner og lade. kommer det en syyk høy pipe lyd og trykker stopper på 0.3 ca. hele bilen rykker og vil ikke gå fremover eller opp i turtall. lurer kansje på om det er bleedventilen som e koblet feil? går utifra banjokoblingen på WG og inn på bleedventilen.og utfra bleedventilen ned til turboen. N75 er elektrisk tilkoblet.men tilkoblingene på n75 er knukket av.(har dette noe og si når den bare er elektrisk tilkoblet)

noen tanker?

takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjente nettop at røret fra turbo til lmm er ikke helt tett.lekker utifra røret ned til resirkventilen. men kan dette være grunnen for at bilen går i nødmodus egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har vært borti dette problemet før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker den ikke luft ETTER LMM? Ikke rart ting blir feil da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker den ikke luft ETTER LMM? Ikke rart ting blir feil da

 

lekker luft rett etter LMM.der 25mm røret er presset inni som går ned til resirkventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett etter, ergo mellom LMM og luftfilter ?

Orginalt så sitter jo dette koblet mellom LMM og Turbo.

 

Lest av feilkoder med vagcom ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett etter, ergo mellom LMM og luftfilter ?

Orginalt så sitter jo dette koblet mellom LMM og Turbo.

 

Lest av feilkoder med vagcom ?

 

Nei.Mellom turbo og LMM. altså det går ett samcorør fra turbo til Lmm måler. mellom turbo og LMM har jeg ett rør som går ned til resirkventilen.her jeg mener det lekker. men kan dette gjøre at bilen ikke vil lade mer enn 0.5 bar? eventuelt at bilen går i nødmodus? har ikke fått lest feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bra å ha lekk der nei, min erfaring er at 3B motorn er veldig følsom for lekkasjer. Fiks denne lekkasjen og prøv igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bra å ha lekk der nei, min erfaring er at 3B motorn er veldig følsom for lekkasjer. Fiks denne lekkasjen og prøv igjen.

 

har tettet den nå så skal få sto og herde seg i 20+ inatt:P

men angående bleedventilen. er denne riktig koblet?fra wg innpå bleedventilen og ut igjen til turbo.

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket kommer jo fra turbo, så det skal fra turbo og inn på bleed ventil, og ut fra ventil og inn på WG. Fikk du ikke med installasjonsveiledning til bleed ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket kommer jo fra turbo, så det skal fra turbo og inn på bleed ventil, og ut fra ventil og inn på WG. Fikk du ikke med installasjonsveiledning til bleed ventilen?

 

jo men kor den e blitt av må gudene vite:P hehe men ifølge en annen på forumet skulle den kobles slik:

WG-pil inn på bleedventil.så fra pil ut til turbo. men da er dette feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.