#1 Skrevet Oktober 31, 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Har en 91 modell Audi 80Q m/ 1,8S motor (borsch forgasser). Den har i lang tid nå fusket og kuttet under pådrag i lave gir. Dette skjer fortrinnsvis mest på varm motor. Det som er skiftet er, plugger, ledninger, fordelerlokk, luftfilter, sjekket vacumslanger,mellomleggsbraketten mellom forgasser og innsuget, osv... Den starter fint og lett, enten motoren er varm eller kald, men når jeg kjører så kutter den liksom plutselig, bare sånne korte, kontante rykk, skjer spesielt på 4 og 5 gir rundt 80 - 90 km/t. Dette har den holdt på med hele våren, sommeren (varmegrader), så idag, med 2 - 3 minusgrader i lufta, så nykker den nesten ikke i hele tatt...noen som har et tips/råd eller 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2008 Ingen som har vært borti detta?? Håpa veldig at noen kan gi meg et hint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2008 Hvis du har forgasser vil jeg tippe at automatchoken henger på litegrann eller at gasser`n din trenger å justeres litt magrere. Hvis choken henger litt vil den starte fint, men vil bli litt sur(få for fet blanding) slik at den til tider vil hakke og ikke gå som den skal når den blir varm. Har du sjekket om tennpluggene soter igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2008 Pluggene ser fine ut, men disse nykke, plutselige kutteanfallene virker rett og slett som det er noe elektronisk. De er ganske så kontant og veldi korte.Kjenner bare et lite kjapt kutt, så funker den noen minutter, så et kjapt, kontant kutt igjen. Dette er bare på temperert motor og plussgrader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...