#1 Skrevet November 1, 2008 Jeg har en 90 Quattro hvor jeg hadde elektriske stoler med memory. Understellet på disse var to skinner som var skrudd rett i gulvet. Ikke slik som man finner på manuelt justerbare seter. Hvilke andre biler har tilsvarende hvor det er mulig å finne i skinn? Har RS2 dette? Noen som har bilder og mål på forsetene i en RS2? Håper sårt at noen kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2008 RS2 har innfesting slik som vanlige B3 / B4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2008 Det vil si, skinner i karosseriet som stolbena glir i med noen plastglidere på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2008 Noen som vet hvilke stoler jeg kan bruke, eller har vært borti lignende understell i 80/90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2008 Hmm, ettersom jeg har skjønt av erfaring har alle type89, type44 og C4 karosseriene ( S4, S6, 100, A6 ) i standard versjoner oppbygd slik : 2glide skinner på sidene og ett glide spor på midten foran. (Forskjellig bredde på "bak bena" Type44+C4 kontra type89 som er smalere ) Men V8 derimot, Audi V8 '90-'94, er jeg ganske sikker på har to glide skinner rett i gulvet. Skal sjekke det opp mer i morgen da en kamerat har ett slike stoler som han skal ha inn i en Type44. Forsåvidt, utvalget ditt blir ikke så stort da, og stolene blir store og komfortable 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2008 Supert hvis du gidder å oppdatere meg med hva du finner ut. Se om du kan finne noen seter som har elektrisk justering fram og tilbake. Tror det er der det ligger siden min hadde fullt elektrisk interiør originalt. Da funker det jo dårlig med den mekaniske låsen foran. Vil tro at på elektriske stoler er det to skruer som roterer ved hjelp av en el.motor og skrur muttere som sitter fast i setet. Slik kan man kjøre setet fram og tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2008 Jeg skal sjekke de stolene i dag, enn så lenge ta en titt på disse : http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15605063&reference=3/156/050/63_1900928909.jpg&adheading=Eletriske+bilseter-audi&sid=xz7cbasnvlc777849&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde Kan de passe tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2008 Kjempe:) Satt akkurat og skulle ringe på de:) Hvis de passer, så blir det ihvertfall å kjøpe kun for å trekke opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2008 Som jeg mente å huske. Sjekket de V8 Stolene litt nærmere i kveld, og de har langsgående skinner Men om de har samme avstanden mellom seg, som de du har som har sittet der, det er vel heller lite trolig... Kan måle avstanden for deg om det er relevant ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2008 Det vil si, skinner i karosseriet som stolbena glir i med noen plastglidere på? Ja og med skinne i midten for lengdejustering. Jeg har el. seter med mem. i Coupen min og den har di samme glideskinnene, men er to skinner foran som er skrudd rett i gulvet. Er vel slik i din også eller? Har vurdert å bytte ut mine også da sittestillingen er så høy at man nærmest tar i taket når man har soltak. Vet ikke hvilke seter som kan brukes, men blir sikkert kapp og sveis for å få på plass et understell som passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 26, 2008 Sjekket de V8 Stolene litt nærmere i kveld, og de har langsgående skinner Men om de har samme avstanden mellom seg, som de du har som har sittet der, det er vel heller lite trolig... Kan måle avstanden for deg om det er relevant ? Helt sjef om du kan måle:) Skal se litt nøyere på min bil imorgen. Er en goood stund siden jeg demonterte. Ja og med skinne i midten for lengdejustering. Jeg har el. seter med mem. i Coupen min og den har di samme glideskinnene, men er to skinner foran som er skrudd rett i gulvet. Er vel slik i din også eller? Har vurdert å bytte ut mine også da sittestillingen er så høy at man nærmest tar i taket når man har soltak. Vet ikke hvilke seter som kan brukes, men blir sikkert kapp og sveis for å få på plass et understell som passer. Ja, når du sier det, så kan det hende det ser sånn ut. Hvilke seter har du nå, og hvis du skal selge, vil du sende meg en PM med pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 26, 2008 Sjekket de V8 Stolene litt nærmere i kveld, og de har langsgående skinner Men om de har samme avstanden mellom seg, som de du har som har sittet der, det er vel heller lite trolig... Kan måle avstanden for deg om det er relevant ? Helt sjef om du kan måle:) Skal se litt nøyere på min bil imorgen. Er en goood stund siden jeg demonterte. Ja og med skinne i midten for lengdejustering. Jeg har el. seter med mem. i Coupen min og den har di samme glideskinnene, men er to skinner foran som er skrudd rett i gulvet. Er vel slik i din også eller? Har vurdert å bytte ut mine også da sittestillingen er så høy at man nærmest tar i taket når man har soltak. Vet ikke hvilke seter som kan brukes, men blir sikkert kapp og sveis for å få på plass et understell som passer. Ja, når du sier det, så kan det hende det ser sånn ut. Hvilke seter har du nå, og hvis du skal selge, vil du sende meg en PM med pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 26, 2008 Ja, når du sier det, så kan det hende det ser sånn ut. Hvilke seter har du nå, og hvis du skal selge, vil du sende meg en PM med pris? Har sorte skinnseter, men førersete er ikke mye å skryte av lengre dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 27, 2008 Men Bjørn-Tore; har du tenkt å bruke memory-funksjonen på evnt. nye seter? Vil det fungere mellom nyere og eldre stoler? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 27, 2008 Har ikke brydd meg så mye med det memory greiene før, så det er ikke det viktigste. Så lenge jeg får koblet opp driften på setene, så er det det viktigste. Og det tror jeg neppe er noe stress. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 11, 2008 Nå har jeg sett mer på bilen, og det viser seg at jeg selvfølgelig har samme som deg:) Da er det på plass ihvertfall. Da vil jeg anta at elektriske recaro fra RS2 vil skli rett inn. Ja og med skinne i midten for lengdejustering. Jeg har el. seter med mem. i Coupen min og den har di samme glideskinnene, men er to skinner foran som er skrudd rett i gulvet. Er vel slik i din også eller? Har vurdert å bytte ut mine også da sittestillingen er så høy at man nærmest tar i taket når man har soltak. Vet ikke hvilke seter som kan brukes, men blir sikkert kapp og sveis for å få på plass et understell som passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...