#1 Skrevet November 1, 2008 Er det slik at det må være -grader for at webasto skal fungere? Har kun prøvd min ved ca 0-2grader og da kommer det kun kaldluft...hører at webasto starter opp men etter et par min stopper den og det blåser kun kald luft inni bilen...Er en orginal Webasto i en Touareg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2008 Nei, den skal være varm. Men du har vel to muligheter på den også som på min, en som er aux. heat som er varme og en som er aux. vent som er kaldluft til sommer? Du har ikke brukt aux. vent istedet for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2008 Nei den står på heat symbol....jammen rart, lukter jo diesel og greier de første min, etter det er bare vifte inni bilen som går.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2008 Nei den står på heat symbol....jammen rart, lukter jo diesel og greier de første min, etter det er bare vifte inni bilen som går.... Kan være gløderen som er gåen.. Jeg hadde det problem på min etter ikke å ha brukt den hele sommeren Når jeg dro for å få det fikset fikk jeg vite at jeg burde starte den ca. hver 14. dag gjennom sommeren, noe de så klart IKKE fortalte meg når den ble installert Mener jeg betalte ca. 3.500,- inkl. arbeidstid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2008 Jeg har det samme med min nå, og hadde det også for to og et halvt år siden når jeg kjøpte bilen. Er brenneren som mest sannsynlig må renses. Jeg gjorde dette på Ljosland Bil i Kongsberg, rundt to og en halv times arbeid mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2008 mye koster det og ettermontere webasto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2008 Nei den står på heat symbol....jammen rart, lukter jo diesel og greier de første min, etter det er bare vifte inni bilen som går.... Da er det glødepluggen som er gåen og må byttes, har ikke bytta denne selv men det kan da umulig være så vanskelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2008 mye koster det og ettermontere webasto? Det koster vel rundt 20 000 om du skal ha noen til å installere den, mye rimligere om du gjør det selv. Er en tråd her et sted om ettermontering og pris osv.... søk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2008 å ettermontere det er ikke noe problem. største problemet er stort sett å få ordnet med tilførsel av diesel. så er det bare snakk om plassering ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2008 okok tenkte bare å spørre siden det var snakk om det her.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2008 (endret) Er det ikke en "reset-knapp" oppe på toppen av varmeren? Er det på min, en gul rund gummi-sak som kan trykkes på. Har Eberspacher kupevarmer i min Golf, funker som tusan..1800 watt varme drevet på bensin. Helt kanon nå når det går mot kaldere tider. Hvis webasto funker på samme måte, så blåser den kald luft til å begynne med. Går ca. 3-4 minutter før det kommer varme ut av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 1, 2008 (endret) En annen liten ting som gjorde at min ikke blåste varm luft var at sikringen hadde dårlig kontakt. Sitter vel en ganske stor ledning fastkoblet til batteri, på den ledningen er det en sikringsholder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2008 Er det ikke en "reset-knapp" oppe på toppen av varmeren?Er det på min, en gul rund gummi-sak som kan trykkes på. Har Eberspacher kupevarmer i min Golf, funker som tusan..1800 watt varme drevet på bensin. Helt kanon nå når det går mot kaldere tider. Hvis webasto funker på samme måte, så blåser den kald luft til å begynne med. Går ca. 3-4 minutter før det kommer varme ut av den. PÅ noen må man dra ut kontakten på toppen av webastoen og holde den ute i 30 sek. Tror den prøver å starte 3 ganger før man må resette den, etter det tredje forsøket vil den ikke virke før man har resatt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 2, 2008 Er en orginal Webasto i en Touareg. Med fabrikkmontert tilleggsvarmer så kan du sannsynligvis hente ut feilmeldinger fra den via vag-com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...