Et par kjappe spm vedr. dekkdim foran og bak på 19" hjul...

Anbefalte innlegg

Hei. Har et par kjappe spm ang dekkdimensjon (skal bare si kjappt at jeg ikke har sånn KJEMPE peil på akkurat dette, så ikke skyt meg hvis spm er veldig dumt for noen av dere "eksperter")

 

Har altså 4 19" felger 8,5"x19" ET35 med 235/35 dekk. Jeg tenkte å gå over til 225/35 foran og 245/35 bak... er dette noe som lar seg gjøre på disse felgene? Saken er bare den at jeg syns de er hakket for breie foran og hakket for lite breie bak... :o

 

Spørsmålet er bare om det vil gi noen visuell effekt samt om det i det hele tatt går på felgen? Fordeler/ulemper? Blir bilen litt "lettere" på styringen? Er vel kanskje heller ikke helt "lov" ?

 

Takker for eventuelle svar her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det på Golfen din? Du MÅ ha lik rulleomkrets forann og bak på Quattro og 4Motion biler, noe 225/35 og 245/35 ikke har.

 

Tror spacer bak hadde gjort samme nytten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener hjulet skal lengere ut bak for å ligge kant i kant med hjulbuen er en spacer tingen.

 

Forskjellig dekkdimensjon foran og bak på bil med 4-hjulstrekk er ikke å anbefale. De to dimensjonene du nevner her har ganske stor forskjell i rullelengde noe som fort kan ødelegge 4-motionsystemet på bilen.

 

Altså anbefales ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting å tenke på er forskjellig dekk-bredde på like brede felger = ulik "strekk". Kan fort se teit ut det også.

 

Så jeg også støtter forslaget om spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har brukt spacer bak i hele sommer! Stemmer at det er på golfen min med 4 motion!

 

Men da er det jo greit da :) Var bare det jeg lurte på! Takker! Haldexsystemet skal jeg ikke ødelegge!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.