Anbefalte innlegg

Har uling i turbo når den lader. Ikke sinnsykt mye uling, men akkurat så mye at den er iriterende. Har hatt av alt på turbo å kjent etter slakk i den. 0 radial og 0 aksial slakk..

Har også sett på turbinbladene og ser ingan skader på de. Prøvde å starte bilen uten eksos montert på turbo for å høre om jeg hørte noe uling fra turbo, men da var det ingen uling i det hele tatt. Turbo ble byttet for ca 40000km siden.

Motoren en en 2,5TDI (AEL)

Hvordan bli kvitt denne ulinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket,så det ikke er en lekkasje som lager ulingen? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket,så det ikke er en lekkasje som lager ulingen? : klø :

På hvilken side tenker du på? Har akkrat byttet en slange fra intercooler til innsug. Ingen andre lekasjer nå på innsugs siden. Eksosen er tett.. Har ikke noe lekasje heller på flensen til turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hvilken side tenker du på? Har akkrat byttet en slange fra intercooler til innsug. Ingen andre lekasjer nå på innsugs siden. Eksosen er tett.. Har ikke noe lekasje heller på flensen til turbo.

Hmm,da så. :( Men sjekket innsugslangen til turboen,mellom MAF og turbo? Evt trykktestet alt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,da så. :( Men sjekket innsugslangen til turboen,mellom MAF og turbo? Evt trykktestet alt?

Eneste slangen jeg ikke har sjekken er mellom maf og turbo :o

Har ikke trykktestet det. Mulig jeg skal prøve det. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags uling har du da? På min AEL hørte man turboen ganske så godt ved pådrag, og den var sånn hele tiden mens jeg hadde den. Ikke noe galt med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags uling har du da? På min AEL hørte man turboen ganske så godt ved pådrag, og den var sånn hele tiden mens jeg hadde den. Ikke noe galt med det.

Hører turboen ganske godt med pådrag med en fin "fssssssss" lyd. Lader 1,1bar.

Ulinga er en litt mere lavfrekvent lyd av typen "owiiiiiiii". Litt merkelig å beskrive lydene med bokstaver.. Hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette problemet jeg eg. Men bare på lave turtall.

Akkurat som om jeg hører turtallet på turoben når det ikke er så høyt.

Høres ut som et utrykknings-kjøretøy som kommer, på litt avstand.

Ganske irriterende lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånner det bare, spes på 2.5 tdi motorene.. Har tilgode å kjøre en 2.5tdi uten ule-lyd fra turbo. Det er værst når den er kald og du gir lite gass..

Så egentlig lite du kan gjøre med det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånner det bare, spes på 2.5 tdi motorene.. Har tilgode å kjøre en 2.5tdi uten ule-lyd fra turbo. Det er værst når den er kald og du gir lite gass..

Så egentlig lite du kan gjøre med det..

OK

Jeg har 2.0 TDI da og jeg kan ikke huske at den har vært SÅ gale før.

Har på en måte blitt litt værre de siste 2-3 mnd.

Og det er som du sier, at den er litt verre når den er kald og man gir lite gass.

Skal snart på service. Får be de se litt på det da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang en kamerat satt på bilen min så lurte han på hvor det var utrykning denne gangen, måtte forklare at det bare var turboen min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Så det er rett å slett bare frekvensen i turboen som forstrekes av noe? Dette må jo gå ann å få bort.

Kan det være at lyden forsvinner eller blir redusert ved bruk av annen olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med eksosbandasje etter turbo; det har en god effekt på slikt. Har hørt flere har klaget på dette på Allroad også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK

Jeg har 2.0 TDI da og jeg kan ikke huske at den har vært SÅ gale før.

Har på en måte blitt litt værre de siste 2-3 mnd.

Og det er som du sier, at den er litt verre når den er kald og man gir lite gass.

Skal snart på service. Får be de se litt på det da...

Hehe.. 2.5 er ille når det gjelder "utrykkning"

Min a4 B5 med 1.9 tdi lager også slik lyd når den er kald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lager også lyd når jeg lader, høres veldig ut som et stereo anlegg med dynamo støy. Eller høres ut som bilen har kompressor, skjønner ikke hva det kommer av heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle turboer skal gi lyd fra seg, men har lyden endret seg i det siste; kan jeg trygt forberede deg/dere på turboskifte. Har hatt det på min 2.7 og den endret lydkarakter, spesielt på kald motor, for så å kun lage en type "luft-fra-den-andre-turboen-tømmer-seg-feil-vei-lyd". Men dette sjekkes nokså lett ved å se inn på turboene på de fleste motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isåfall blir det mange allroad 2.5 tdi jobber fremover..

Tviler nok på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle turboer skal gi lyd fra seg, men har lyden endret seg i det siste; kan jeg trygt forberede deg/dere på turboskifte. Har hatt det på min 2.7 og den endret lydkarakter, spesielt på kald motor, for så å kun lage en type "luft-fra-den-andre-turboen-tømmer-seg-feil-vei-lyd". Men dette sjekkes nokså lett ved å se inn på turboene på de fleste motorer.

Turboen er jo bare gått 40000km. Har laget en iriterende ulelyd omtrent hele tiden. Mulig jeg spretter innom de som byttet den å får byttet den på garentien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg med her og, eg og har en sånn sirene lyd, var på verksted med den i går, dei kom fram til at det ikkje var noe gale. Dei sjekket alt av slanger å fant ikkje noe lekkasjer der, dei kjørte full test av turbo uten og finne feil. Men dei sjekket ikkje fysisk inne i turboen så det var litt gneg, tenker på om det er litt slark, men dei hadde hatt inne noen 2.0tdi biler med samme feil, dei kom fram til da og at det ikkje var noe gale. Eg sitter bare og venter på at den skal ryke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg med her og, eg og har en sånn sirene lyd, var på verksted med den i går, dei kom fram til at det ikkje var noe gale. Dei sjekket alt av slanger å fant ikkje noe lekkasjer der, dei kjørte full test av turbo uten og finne feil. Men dei sjekket ikkje fysisk inne i turboen så det var litt gneg, tenker på om det er litt slark, men dei hadde hatt inne noen 2.0tdi biler med samme feil, dei kom fram til da og at det ikkje var noe gale. Eg sitter bare og venter på at den skal ryke

Da må du nok vent en stund::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var no som F... da. Har kjøpt inn eksosbandasje i dag så eg skal se om det kan isolere lyden litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heldigvis garanti på turboen :P Har sjekket slangen på innsugssiden på turbo.. Ingen hull.. Så denne ulinga kan jo ikke være annet enn slitasje eller ubalanse i aksling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ulelyden er hos meg også, kan være litt irriterende til tider :P

Ifølge kilder på møller, så finnes denne lyden også på nyere touraner osv, så det trenger nok ikke nødvendigvis være et problem med slitasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være et lager i turboen.

men siden det finnes på nye biler er vel detlite sannsynlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vart borte i dette ulelyden i en A3 2.0 TDI. Bilen var på service på Møller og fikk bare beskjed at sånn er det bare med den lyden. Men irreterande, JA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.