#1 Skrevet November 2, 2008 Som overskriften, lurer på når nye golf kommer med xenon lamper/lys? Noen som vet? Blir bare levert med halogen nå! Dette er litt kjipt på en ny bil!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2008 Som overskriften, lurer på når nye golf kommer med xenon lamper/lys? Noen som vet? Blir bare levert med halogen nå! Dette er litt kjipt på en ny bil!! Adaptive bi-xenonlys leveres til nye Golf fra produksjonsuke 15 i 2009. Blir tilgjengelig for bestilling fra nyttår. Prisen blir ca 12.500,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2008 Adaptive bi-xenonlys leveres til nye Golf fra produksjonsuke 15 i 2009. Blir tilgjengelig for bestilling fra nyttår. Prisen blir ca 12.500,- Så det blir mulig å bestille dette i begynnelsen av januar 09? Hadde frykta jeg måtte vente i 2-3mnd før jeg får bestille bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2008 I følge siste info fra fabrikk er xenonlyktene til Golf utsatt til uke 45 neste år. Da blir dette neppe tilgjengelig før til høsten 2009 dessverre. Vi presser på for å få fabrikken til å fremskynde produksjonen, men kan ikke love noe p.t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2008 Får Golf VI med xenon adaptive (ekstra) svinglys som Touran/Passat, eller beholder den tåkesvinglysene som Skoda/Mercedes har? Dette er det styggeste jeg ser, og har funnet ut at Golf VI med halogenlytkter har dette. Skjønner ikke at den funksjonen er tillatt å bruke i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2008 Får Golf VI med xenon adaptive (ekstra) svinglys som Touran/Passat, eller beholder den tåkesvinglysene som Skoda/Mercedes har? Dette er det styggeste jeg ser, og har funnet ut at Golf VI med halogenlytkter har dette. Skjønner ikke at den funksjonen er tillatt å bruke i Norge. Skal få samme adaptive bi-xenonlysene som de andre modellene våre (Scirocco, Eos, Passat) såvidt jeg vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2008 Det er bare så forbanna merkelig at dem ikke kan ha sånt klart med en gang bilen lanseres!! Det er vissvass ifra produsentes side, My opinion! Samme med fullt motorspekter, 4Motion og automat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2008 (endret) Typisk! Jeg som SKULLE ha xenon på nye Golfen, nå må jeg vel nøye meg med halogen(les:Te-lys) for å ikke måtte gå et år uten skikkelig bil. Jan Tore: Er det noe som helst mulighet for at produksjonen blir framskyndet, eller er det veldig lite sannsynlig? Og, vet du hva det kommer av at det skal drøye så lenge før de starter produksjonen? Ikke ferdig utvikla enda? Håper du kan svare;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2008 Ny VW Golf på markedet og den leveres ikke med xenon? Jeg var helt overbevist om at samtlige nybiler i dag ble levert med xenon, men nå er ikke jeg den som følger mest med på nybilmarkedet. Jeg har nylig ettermontert 55W xenon (i fjernlys) og selv om ikke det er praktisk gjennomførbart, så drømmer jeg om en verden der xenon er påbudt. Jeg hadde forventet bedre lys enn det jeg hadde, men jeg fikk fullstendig hakeslepp når jeg fyrte opp fjernlysene. For første gang føler jeg at jeg i stummende mørke ser lenger enn min egen bremselengde når jeg kjører 80-100 på landeveier. En utrolig trygghetsfølelse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2008 Blir det kanskje etterhvert mulig å få tak i lamper med linse, slik at man eventuelt kan ettermontere dette og et xenon sett slik at det ser ut som om man har originalt xenon?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2008 De venter vel med det for å ha noe mer å friste med hele tiden, altså ikke dumpe alt det "kule" på en gang? kommer neppe med linse før du får bestilt xenon tenker jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 4, 2008 Ser på http://www.kufatec.com at de selger bi-xenon ombyggingskit med sensorer og alt til de meste av nye Vag. Det er vel stor sannsynlighet for at de kommer med et kit til nye golfen rundt de tider det blir levert fra fabrikk. Når en får det til Tiguan med adaptive xenon så bør det være like greit å få til det samme med golfen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2008 Typisk! Jeg som SKULLE ha xenon på nye Golfen, nå må jeg vel nøye meg med halogen(les:Te-lys) for å ikke måtte gå et år uten skikkelig bil. Jan Tore: Er det noe som helst mulighet for at produksjonen blir framskyndet, eller er det veldig lite sannsynlig? Og, vet du hva det kommer av at det skal drøye så lenge før de starter produksjonen? Ikke ferdig utvikla enda? Håper du kan svare;) Slik det ser ut nå er xenon-lampene til nye Golf ikke ferdig utviklet nei. Volkswagen stiller store krav til lysstyrke, spredning, funksjon og ikke minst design. Mulig de ikke var 100% fornøyde med lampene som ble utviklet og at de må endres fra produsentens side. Har ihvertfall fått bekreftet at vi får xenon på nye Golf GTI som lanseres til våren Også på Golf V som ble lansert i 2003 kom xenon en stund etter lanseringen. Det samme gjaldt Touran og flere andre modeller, så at dette ikke kommer ved introduksjonen av en ny modell er forsåvidt ikke noe nytt. Vi får smøre oss med tålmodighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2008 Det er bare så forbanna merkelig at dem ikke kan ha sånt klart med en gang bilen lanseres!! Det er vissvass ifra produsentes side, My opinion! Samme med fullt motorspekter, 4Motion og automat! Tydelig at du ikke jobber som utviklings- og logistikksjef på fabrikken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 5, 2008 Noen som vet hvor stor andel som velger Xenon i Norge og i resten av verden? Er det bare her oppe i mørket at det er et "must"? Tenkte da på nivå Golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 5, 2008 Noen som vet hvor stor andel som velger Xenon i Norge og i resten av verden? Er det bare her oppe i mørket at det er et "must"? Tenkte da på nivå Golf. Vi er på Europatoppen med ca 15% andel ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 5, 2008 Vi er på Europatoppen med ca 15% andel ja Er det seriøst så liten andel som kjøper xenon på nybil? Eller missforsto jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 5, 2008 Typisk! Jeg som SKULLE ha xenon på nye Golfen, nå må jeg vel nøye meg med halogen(les:Te-lys) for å ikke måtte gå et år uten skikkelig bil. Jan Tore: Er det noe som helst mulighet for at produksjonen blir framskyndet, eller er det veldig lite sannsynlig? Og, vet du hva det kommer av at det skal drøye så lenge før de starter produksjonen? Ikke ferdig utvikla enda? Håper du kan svare;) Rimelig grei økonomisk rasjonelt svar på det da. De som skal ha ny bil, kjøper den fordi den er ny uansett, bare for å ligge foran. Disse er ikke alltid like opptatt av hva som er tilgjengelig. Disse er som regel også villig til å betale mer, det er derfor de minste motorene kommer senere. Enkel markedsføring egentlig. Dessuten svarte vel Hr Kopperud i Scirocco tråden at det er Norge er mye høyere Xenon andel enn i resten av Europa. Det hjelper lite når vi er så få...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 5, 2008 Er det seriøst så liten andel som kjøper xenon på nybil? Eller missforsto jeg? Nei, historisk sett velger kun 15% av Golf-kjøperne xenonlys. Tallene baserer seg på salget de siste to årene. Husk at xenonlys kostet over 11.000 på forrige Golf-modell og at det kun er de som kjøper relativt dyre Golfer som velger dette. Dvs så og si alle 80hk, 102 hk, 90 TDI og 105 TDI inklusive firmabiler og bilutleiebiler er uten xenonlys Det er på disse modellene det store salgsvolumet ligger! Andelen i Europa er vesentlig lavere enn i Norge - også i Sverige! At fabrikken har utsatt levering av xenonlys med 1 år er derfor ingen krise i Europa. Vi Nordmenn er de som rammest mest av dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 5, 2008 Nei, historisk sett velger kun 15% av Golf-kjøperne xenonlys. Tallene baserer seg på salget de siste to årene. Husk at xenonlys kostet over 11.000 på forrige Golf-modell og at det kun er de som kjøper relativt dyre Golfer som velger dette. Dvs så og si alle 80hk, 102 hk, 90 TDI og 105 TDI inklusive firmabiler og bilutleiebiler er uten xenonlys Det er på disse modellene det store salgsvolumet ligger! Andelen i Europa er vesentlig lavere enn i Norge - også i Sverige! At fabrikken har utsatt levering av xenonlys med 1 år er derfor ingen krise i Europa. Vi Nordmenn er de som rammest mest av dette Skjønner:) Da tror jeg att jeg heller velger en godt utsytr mkV neste gang , for gti er vel uansett også langt unna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2008 Skjønner:)Da tror jeg att jeg heller velger en godt utsytr mkV neste gang , for gti er vel uansett også langt unna Som jeg skrev tidligere i tråden har jeg fått bekreftet at vi får xenon på nye Golf GTI som lanseres til våren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 6, 2008 Tydelig at du ikke jobber som utviklings- og logistikksjef på fabrikken Nemlig! Mens jeg som kunde ønsker å ha mulighet til å velge og vrake, så ønsker vel produsenten å få solgt så mye som mulig og hvis dem lanserer alt i en sleng så er det MANGE utstyrsvarianter man nesten aldri vil få solgt....... Så jeg skjønner tegninga, det bare irriterer meg for min egen del! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 5, 2009 Fint nå slipper jeg å vurdere å kjøpe ny bil i år!! for bil uten xenon er totalt uaktuelt ( kan de ikke bare klemme inn GTI xenonlyktene da, de er da ivertfall knalltøffe ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 5, 2009 Fint nå slipper jeg å vurdere å kjøpe ny bil i år!! for bil uten xenon er totalt uaktuelt( kan de ikke bare klemme inn GTI xenonlyktene da, de er da ivertfall knalltøffe ) Bestill bilen med DCC og du får nivåfølere framme og bak. Da er det etter all sansynlighet enkelt å ettermontere xenon-lampene fra GTI:) Det er min plan iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...