#1 Skrevet November 2, 2008 Noen som vet om det er enkelt og greit å bytte clutchwire på en Golf 2? Var i Sverige i dag med den gamle bilen, og selve plastikkhempa på pedal-enden av kabelen røyk tvert av i det jeg trykket inn clutchen da jeg skulle starte bilen for å reise hjem.. hurra! Ble litt småbanning over hvordan i helv**e dem klarer å lage en sånn del i ekte plast! Ble 3. gir hele veien hjem i lav hastighet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2008 Er gjort på 10 minutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2008 Ny wire er bestilt fra min lokale forhandler, var faktisk billigst der. Kikket litt på det, ser ut som en grei jobb. Regner med at trikset er å sette på kabelen ved pedalen først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2008 Det er et bra triks ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2008 Fikk wiren klokka 8 i dag tidlig hos forhandler. Fikk også 20% rabatt fordi de hadde glemt å bestille den i går. Åpnet panseret og byttet den på 5 minutter. Fort gjort! Men den delen som røyk er fortsatt laget i plastikk... får vel ha en sånn wire liggende i reserve etterhvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2008 Det er stort sett alltid forbindelsen mellom wire og plast som ryker. Eller så løsner kula i andre enden av wiren. Jeg bekymrer meg ikke nevneverdig for dette, ettersom det stort sett viser seg at en wire holder en 15-20 års tid;). Det litt kjipere er om det er kula som ryker under kjøring, slik at låseinnretninga framme på clutcharmen blir borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2008 Kan se for meg at det er noe mer kinkig... nå satt heldigvis alle delene igjen, slik at jeg slapp å skaffe dette også. Men plastikken løsnet ikke fra wiren, det var selve plastikken som røyk av, den delen som sitter tversover "rundt" pedal-armen. Bra det holder i en 15-20 års tid da.. da blir iallefall wiren veteran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...