#1 Skrevet November 2, 2008 Lurer på hva lfttrykk 205/55-16 på A6 2,5TDIQ skal være. Står 2,7 bar i lokket på bilen. Men det høres for mye ut. Er det ikke 2,3 som er standard i alle fall på A4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2008 Hva står det på dekket? De fleste angir PSI eller bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2008 Aner ikke. Er contivikingcontact3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2008 Lurer på hva lfttrykk 205/55-16 på A6 2,5TDIQ skal være. Står 2,7 bar i lokket på bilen. Men det høres for mye ut. Er det ikke 2,3 som er standard i alle fall på A4? Står det 2.7 i lokket så er det rett... Kan også fylle litt ekstra siden det er vinterdekk, litt ekstra trykk gjør at du får bedre åpning på lamellene på dekket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2008 Men står på 215/55 16 at skal være 2,3. Derfor stusser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2008 Dess større dekket er mindre trykk blir det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2008 Større dekk, mindre trykk? På sommerdekk 225/40 18 bruker jeg 2,8 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2008 Stor og tung bil dette da.. Syns 2,7 hørest normalt ut jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2008 Står 205/55R16 2,7 max last 2,9 Står 215/55R16 og 235/45 17 2,3 max last 2,8 Står 205/55R16 M+S 2,6 max last 3,0 Ser det står 91Q og et annet sted står det M+S Studless. Dekket har maks 44PSI. Hva betyr M+S? Så da er det vel 2,6 som er best å bruke når jeg kjører mest alene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2008 m+s er mudd + snow, synets 2.7 høres helt greit ut, kjører med 4 bar på sommerdekkene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 4, 2008 mudd + snow. Så det betyr vinterdekk, mens 205/55-16 er sommerdekk? Rart m+S er mindre bar enn sommerdekk? Trodde vinterdekk skulle ha 10% mere trykk? Sommerdekk bruker vel de fleste 18 og 19". Det som burde stått i tanklokket i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2008 mudd + snow. Så det betyr vinterdekk, mens 205/55-16 er sommerdekk? Rart m+S er mindre bar enn sommerdekk? Trodde vinterdekk skulle ha 10% mere trykk?Sommerdekk bruker vel de fleste 18 og 19". Det som burde stått i tanklokket i stedet. 205/55-16 kan være begge deler, men står det M+S er det vinterdekk. 91Q som du nevner lengre oppe er hvor mye dekket tåler av vekt(91) og Q er fart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2008 Bruk det som står i lokket, det er helt kurrant å bruke. På mine 225/45/18 bruker jeg 40 PSI på sommer med 235/35/19 bruker jeg 45 PSI. Vinterdekk skal vel ha litt mindre trykk en sommerdekk, fordi du får større gripflate med litt lavere trykk. Iallefall det jeg syntest huske jeg lærte på teorikurs for 10 år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2008 En hendig kalkulator for omregning av BAR og PSI http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html Jeg fylte 2.8 bar på mine 224/40/18 i dag. Det utgjør rett over 40 PSI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...