Sparemagnet på bensin/diesel tilførselen?

Anbefalte innlegg

Kom over en ny oppfinnelse nå netopp, Ved å sette magneter på bensin/diesel tilførselen så kan man få opptil 16% mindre drivstoff forbruk ?

Se på siden her : http://silkemotor.no/subdet21.htm

Noen som har betalt 400 til 2000kr for slike magneter ??

magnetkloss_dobbel_i_motor.jpg

Forøvrig, vis man kjøper oljetilsettninga, giroljetilsettninga, dyserensen dems så produserer jo snart bilmotor`en drivstoff, og for noen priser det er hos dem. Magnetsettet i bildet over koster 600 kr..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de 3 tingene nå og sist tank kjørte jeg 2280 km på en tank som er 72 liter S6 2,2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen av dere som produserer bensin enda da? hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt de 3 tingene nå og sist tank kjørte jeg 2280 km på en tank som er 72 liter S6 2,2

wow! 228km på 72 liter jeg, uten magnetene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny oppfinnelse?

okay da,, nytt funn for min del, aldri sett sånnt før.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pynter med litt farge i motorrommet, om ikke annet.. Har hørt at de blå magnetene reduserer drivstoff-forbruket med 20%, i tillegg som de gir 25% effektøkning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert, han fyren som driver denne svindelsjappa burde vært bura inne for lenge siden. Men på den annen side, svindel er jo også en form for forretning og lettlurte folk blir det jo aldri fritt for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der testet de på Mythbusters,hjelper ikke en døyt... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_saving_devices

The popular U.S. television show MythBusters investigated several fuel-saving devices using both fuel-injected cars and diesel powered cars under very controlled circumstances.

The concept of fuel line magnets, which supposedly align the fuel molecules so they burn better, was tested and they determined it made no difference in the rate of fuel consumption.

Vet du hvilken sesong og episode dette er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_saving_devices

The popular U.S. television show MythBusters investigated several fuel-saving devices using both fuel-injected cars and diesel powered cars under very controlled circumstances.

The concept of fuel line magnets, which supposedly align the fuel molecules so they burn better, was tested and they determined it made no difference in the rate of fuel consumption.

Vet du hvilken sesong og episode dette er?

Det husker jeg ikke. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme fyren som selger dyserens til 400kr eller hva det var. Som garantert fikk bensinprisen(!!) ned i 8kr.. reklamerte med det på nettavisen til laagendalsposten. Han må jo ha detti ned trappa et par ganger som liten stakkar. (Evt blitt kasta :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er forresten artig å lese om alle de "fornøyde kundene" som roser både magneter og oljer opp i skyene!

Bandsager som kutter større stokker og john deere traktorer starter uten gløding i 10 minus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro flytter _relativt_ ofte fjell.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord. Hvis jeg tror det står en ny sciroco 2,0l fsi i garagen nå, så har jeg plutselig fått meg ny bil. : eek :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Gratulerer, Heine!! (Men det gjelder generelt fjell, ikke biler..;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Heine har et fjell i garasjen : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man kjøper alt av utstyr denne karen selger på sin hjemme side også propper tanken full med disse "MPG-Cap™" pillene (legg merke til TM merket. Dette er altså ikke noe tull) Så vil bilen bruke mindre bensin enn en EL BiL: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe, vitaminpiller til bil jo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magneter for å få ned forbruket?

Kan jeg få be om en annen løgn? For den her dugde ikke.: rolleyes

Samme folka som kjøper dette som hopper på tilbud om penis enlargement piller og slankepiller kjøpt fra http://www.lurium.tk/1/fjff/piller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert magneter på A6`n våres i dag. Fikk lov å teste det gratis i en uke, da han som selger dem også har montert det på knuseverket våres på jobben. Jeg er skeptisk som F, men skal gi det en sjanse. Når det gjelder knuseverket våres, så blir det lett å se om dette er bløff eller ikke, for der kan vi få opp eksakt drivstoff forbruk til en hver tid, og da er det fort gjort å se om det går ned eller ei.

Han har flere store entreprenører som kunder, og de har montert det på alt av lastebiler, gravere, hjullastere, knuseverk og person/varebiler. Merkelig at de gidder det, om dette ikke har noen virkning.

Kommer også en stor test i et anleggsblad om et par mnd. Der skulle de teste dette nøye på lastebiler.

Firmaet heter AutoMec.

Link: http://automec.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksisterer desse sparemagnetene enda?

Joda, magneter og magnetisme kan brukes til så mye.. Indusere elektrisk energi, henge seg fast i div. metall og feste på kjøleskapet..

MEN!

Om dette av en eller annen merkelig grunn, festes på drivstoff-slangene for å "sortere og stille opp molekylene" eller hva enn det gjør.. Så må man ikke glemme at drivstoff ligger under trykk, strømmer rundt i fuel-rail og dusjes ut av dysene.. Men hvordan kan drivstoffet da holde på sin "molekyl/atom/blanding -sak" når den endelig når forbrenningskammeret?

Samme med magneter på innsuget.. Etter magneten, strømmer luften videre via manifold - dradd inn i forbrenningskammer med vakuum før den endelig komprimeres og eksploderer.. Fortsatt like fin oppstilling her og?

Nei, nå har jeg gått lei av mennesker (inkl. noen polakker) som monterer dette, kjører fint som faen for å overbevise seg selv i et selvdannet psykologisk spill om at det fungerer, for så skryte av det. Det handler om kjørestil, ikke magneter.

Min konklusjon:

Skal man spare drivstoff; kjøp en dieselbil med lavt forbruk, ikke sparemagneter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var montert slike magneter på den gamle audi 100 dieseln min. Plukket de bort og brukte de som spraybokssamler på verktøykista mi. Kan si at de fungerer 100% :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.