#1 Skrevet November 2, 2008 Er det noen der ute som har noen tanker om dette tro.? Saken er at bilen har problemer med å gire opp fra 3 til 4 dersom jeg har kjørt den til vanli arbeidstempratur. Jeg har kjørt slik i ett års tid fordi jeg ikke finner ut hva som er årsaken til dette. Jeg stopper og slår av tenningen og venter 3-4 sek og den er ok en stund til nødmodus antakligvis kopler ut igjenn. Men nå er den blitt slik at den rykker hver gang jeg setter den i drive, park og revers og ALLE lys i dachen som indikerer hvilken gear bilen står i lyser. Jeg har skiftet filter 2 ganger og olje 3 ganger på automaten, men ingen tein til forbedring. Jeg hadde bilen på merkeverksted i lyngdal men det ble jeg ikke lurer av. Så hviss det er noen som har mer erfaring enn meg er jeg takknemlig for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2008 Ligger masse tråder som er verdt å lese. Søk på "automat a6" og automatkasse a6" så finner du litt av hvert. Feks denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131948&highlight=automatkasse+a6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2008 Ligger masse tråder som er verdt å lese. Søk på "automat a6" og automatkasse a6" så finner du litt av hvert. Feks denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131948&highlight=automatkasse+a6 takk for det, Skal sjekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2008 (endret) Ligger masse tråder som er verdt å lese. Søk på "automat a6" og automatkasse a6" så finner du litt av hvert. Feks denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131948&highlight=automatkasse+a6 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt bilen opp på bukken i garasjen å sjekket sensorer, ledninger og kontakter, sprayet med elektrospray, byttet speedsensor som ligger på høyre forraxel, men til ingen nytte. bynner faktisk å lure på om jeg kanskje må bytte hele kassa. Den har nå gått 280000. Vet noen hva den sensoren som ligger under venstre motorfeste er. ? Den ligger helt skjult bak festet , men dersom man har ett lite inspeksjonspeil ( når man har bilen på bukken ) kan man skimte den. uhyggelig kjipt å bytte kassa dersom det er en føler eller sensor. Har kjøpt vag-com kabel men får ikke opp noen feil. Står bare : please contact your author. ER det noen som vet hvorfor det bare står end .................................................... Og ikke noen feilmeldinger kommer opp. takker for stips/svar Som dere ser på bildet til høyre, er det styrenheten til automatkassa og ligger på pasasjersiden under teppet. Her kan dere se en 50 ampere sikring som har røket, uten at jeg egentlig vet hva den er til. Jeg skiftet sikringen men merket ikke noen forbedringer på bilen. Av og til er det fristende å tro at det muligens kan henge igjenn noen feil i hjernen som må slettes, men som dere ser på bildet til venstre kommer jeg ingen vei med den kabelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2008 Vet noen hva den sensoren som ligger under venstre motorfeste er. ? Den ligger helt skjult bak festet , men dersom man har ett lite inspeksjonspeil ( når man har bilen på bukken ) kan man skimte den. Du tenker på multifunksjonsbryteren som omgjør girskiftevaierens posisjon om til elektriske signaler som går gjennom el-plugg i bakkant av kasse? Ikke helt sjelden at den er årsak til at kassa oppfører seg totalt irrasjonelt. Dette er en dyr enhet som man helst bør skaffe seg brukt, i hvertfall om man bare skal prøve og feile. Om du (og alle andre) i profilen hadde skrevet hvor i landet du bor så kanskje en vennlig sjel i nærheten ser denne tråden og har en slik liggende og kan låne bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2008 Motortempføleren kan i værste fall gjøre at ei automatkasse oppfører seg litt merkelig. Dette fordi girkassestyreenheten får informasjon om motorens temperatur og utifra dette styrer girkassen forskjellig ved forskjellige motortemperaturer. Meg fortalt f.eks for å oppnå raskere driftstemperatur på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2008 Du tenker på multifunksjonsbryteren som omgjør girskiftevaierens posisjon om til elektriske signaler som går gjennom el-plugg i bakkant av kasse? Ikke helt sjelden at den er årsak til at kassa oppfører seg totalt irrasjonelt. Dette er en dyr enhet som man helst bør skaffe seg brukt, i hvertfall om man bare skal prøve og feile. Om du (og alle andre) i profilen hadde skrevet hvor i landet du bor så kanskje en vennlig sjel i nærheten ser denne tråden og har en slik liggende og kan låne bort. det er nåkk den ja. Umuli å få ut uten å fjerne motorfestet. ( Jeg bor i flekkefjord.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...