Anbefalte innlegg

: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :: bh :

nå har jeg styret med å få vekk bensinlukta i mon 89 CQ 20v i lengre ider... fikk bytta bensintanken nå i helga.. men fremdeles er det ikke heølt bra... nå virker det som om det er tank utluftinga som er problemet.... noen som har noe erfaring med bensinlukt i disse bilene???

 

begynner å bli en smule lei av å reparere ting som bare finner en annen utvei til å irritere meg hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat samme i min., hvertfall med mye bensin i tanken. bedre når den er nesten tom..

 

har ikke fundert så mye på grunnen enda da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en Saab 93, var en morken bensinslange(lufting) som gikk inn på toppen. Fikk teipet denne så ble alt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter litt i cabben også innimellom (plasttank bak bakseteryggen) men tror jeg må demontere omtrent halve bilen for å komme til, mao. det får heller lukte litt! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har lekkasje ved trykk-akkumulatoren?

Denne bruker å ruste fælt etter en stund.

 

Bare venter på at min skal begynne å lekke:p (ganske rusten)

 

Er det forresten noen som vet om det er greit å bare koble seg utenom denne?

Blir det større belastning på pumpa f.eks?

Ikke for å kuppe tråden, men bare lurer(dette er jo tross alt relatert til tråden): flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en dam under den "nye" tanken jeg satte dit i helga før i dag så får sjekke under der i morgen... er ikke snakk om LITT bensinlukt heller skjønner du :D

 

mwn hA sett lekk nå da... sjekke slangene under der... for er på venstre sida der slangene går ned

 

trykk akkumulator??? hvor sitter den??? er det ikke vanlig vakum styrt bensinregulator på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min sitter det en liten klump på bakakselen.

Den sitter på slangen fra tanken retning motoren.

Vet ikke hvordan dette ser ut på din...

 

Men oppgaven til denne er å sørge for at trykket i drivstoffsystemet blir opprettholdt selv når du skrur av motoren, altså en ekstra tilbakeslagsventil som gjør at ikke all bensina renner tilbake til tanken når du stopper bilen.

 

Som sagt vet tidligere er jeg usikker på om denne er veldig nødvendig.

Har vel sett på skisse over tanken at det ligger tgilbakeslagsventil ved matinga der også: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikkenoe sånt på min.... hvilken motor har du a??? jeg har 7a og der går det bare tre slanger ut fra gulkvet under bilen... to er fra tanken og en er fra no utluftingsgreier som sitter på høyresida ved der spylertanken nsatt... og ene er retur og andre er trykk som går rett til bensinfilteret...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har NF-motor.

Som sagt vet jeg ikke hvordan din ser ut: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.