Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell på eksoshuset på en rs2 turbo kontra en s2 turbo? Vet innsugsdelen er større på rs2 turboen men er eksos delen det også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå her:

takker:) jeg har ikke peiling på tysk men for meg så ser det ut som disse to turboene 7000/7200 har like stort eksoshus? 6`er? Eller er jeg helt på bærtur:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker:) jeg har ikke peiling på tysk men for meg så ser det ut som disse to turboene 7000/7200 har like stort eksoshus? 6`er? Eller er jeg helt på bærtur:p

Eksoshus er 6`er på begge ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se forskjell på turbinhjul, 46 vs 54 mm, tror ikke det er samme eksoshus på de. #6 viser til volum i ccm i eksoshuset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se forskjell på turbinhjul, 46 vs 54 mm, tror ikke det er samme eksoshus på de. #6 viser til volum i ccm i eksoshuset.

Men skulle jo tro dem var like hvis det er like mye ccm i begge to? Hva er det som er forskjellen?

Grunnet til at jeg spør er at jeg lurer på om det går ann og bruke s2 eksoshuspå en rs2 turbo eller motsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skulle jo tro dem var like hvis det er like mye ccm i begge to? Hva er det som er forskjellen?

Grunnet til at jeg spør er at jeg lurer på om det går ann og bruke s2 eksoshuspå en rs2 turbo eller motsatt.

Svaret ligger i turbinhjulene, RS2 turbinhjulet er bittelitt mindre enn 54 mm (53,5 eller noe) og passer ikke inn et s2 eksoshus som er 46mm. S2 turbinhjul passer inni RS2 huset men det blir vel dårlig med fart på turbinen da de blir stor glippe mellom hjul og hus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret ligger i turbinhjulene, RS2 turbinhjulet er bittelitt mindre enn 54 mm (53,5 eller noe) og passer ikke inn et s2 eksoshus som er 46mm. S2 turbinhjul passer inni RS2 huset men det blir vel dårlig med fart på turbinen da de blir stor glippe mellom hjul og hus.

Da skjønner jeg, takker: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da så lite.. ;)

Hender man må ha det inn med teskje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.