Anbefalte innlegg

Bildet er tatt på torsdag klokka 12.30. To og en halv time før Chip må laste opp årets SEMA-biler i semitraileren som venter utafor.

Her dreier han en ring som skal sitte på tenningslåsen på en av bilene, og jeg sjekker at han gjør godt arbeid ;)

 

hosFoose.jpg?t=1225720949

 

Han har jobba nesten sammenhengende i 72 timer og ser VELDIG sliten ut.

 

Likevel tar han seg tid til å hilse på nordmennene som kommer på uannonsert besøk.

Og en av årets viktigste prosjekter, som skal premierevises på SEMA, står helt åpent midt på verkstedgulvet og vi får ta bilder av den.

Av respekt for mannen vil jeg ikke vise bildene før SEMA, for Chip er virkelig så hyggelig som ryktene sier.

 

Ellers har vi vært på diverse treff og cruise nights her i LA-området.

Og Moldestuket-gutta, som jeg reiser sammen med, har handla MYE deler.

 

I dag kjører vi opp til Vegas for å være fire dager på SEMA.

 

 

:cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy F så kult å dra dit ass:) jeg skal dit neste år gleder emg som en unge allerede:D du må ta masse bra bilder da:) følger spent med:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

chip foose er helt klart sjefen over alle sjefer når det gjelder custom bilbygging... hvor traff dere han egentlig? I Verkstedet hans?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, har'n fått ny dreiebenk nå ja..

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

 

Denne hadde han når vi var på besøk i '06

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke mye HMS der nei:p hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongen over alle hauger det der!

Sett mange overhaulin episoder i det siste, bare tegneferdighetene til denne mannen er jo overlegent!

En "skisse" er ikke en skisse lengre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett mange overhaulin episoder i det siste, bare tegneferdighetene til denne mannen er jo overlegent!

Helt enig med deg, meget fine skisser han lager.

Ellers synes jeg mannen virker veldig dyktig ut ifra hva man ser på tv, både som "visjonær" og som leder av det han driver.

Skjønner meget godt at en med slik personlighet ikke taklet å jobbe hos Båjjd : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boyd og teamet hans blir jo bare noen småpiker i forhold til Chip Foos da..

Chip er bare helt Konge!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble han så flink med oppretting og lakkering:

 

Faren ga han bildeler som hadde fått litt juling, Foose fikset de strøkne.. Faren tok hammeren å slo de ihjel igjen og sa: Vis meg det en gang til :)

 

Ikke rart han har lært :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne her...

Chip Foose virker som en ordentlig kjernekar:)

Man merker det på stemningen i hele Overhaulin serien.....han viser følelser,og en helt utrolig evne til å skape flotte kjøretøy uten å ta stilen fra utgangspunktet! Det er noe jeg liker....

Noe annet som er trivelig med Overhaulin i forhold til OCC og American Hot Rod er munnbruken og seriøsiteten i program serien...det er ingen kjefting,kasting av DYRE: eek : deler og klaging,men det virker som de virkelig koser seg med å skape nye ting.....selv etter MANGE timer på jobb.....

Skulle jeg satt bort noe arbeid på mitt Yankee prosjekt så hadde det helt klart blitt Foose Crewet som hadde fått jobben......makan til nyskaping og inovative løsninger skal man lete lenge etter!

IMPONERT:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt enig med deg terje, American Hot rod synes jeg er helt tafatt.. folk kjefter og krangler. flere som blir sparket enn det er serier jo.

og når boyd har presset dem for hardt så tar han dem med ut på en tur. og da er det jo alltid noen som klager på det og..

 

 

OCC er jo bare krangling og kjefting..

 

Men Overhaulin er søren meg mye bedre, så en episode som rørte meg nesten, og det var når bilen til Foose ble overhalt uten att han viste det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boyd og Foose er bilbyggere av to helt forskjellige typer. Boyd lager Hot Rod etter gamle måten, mens Foose forbedrer designet på mange biler. Han ser hva som er galt med det originale designet og tar det lenger og neeesten til yttergrensene. Jeg vil påstå at de begge er legender når det kommer til bilbygging. Det som blir vist av AHR er god TV. Hvis alt skulle gått smertefritt osv, så hadde det kanskje ikke vært like bra TV. Vi som digger bilbygging, vil se mest av det, men det er de som ikke er så interessert i det, som ser på for underholdningen sin del. Boyd har på mange måter vært en av pionerene innen bilbygging. Det skal ikke stikkes under en stol. At han og Foose ikke gikk sammen, ser man på hvor forskjellige personer de er. Det som jeg ikke skjønner helt, er at Charlie sluttet hos Boyd, fordi tidsfristene var visst helt latterlige. På Overhaulin kan man vel si at tidsfristen ER lattering. Hadde vært moro å sett finishen på en slik bil etter at de er ferdige. jeg tror det er mye vi ikke ser:) Og det gjelder alle disse programmene. Skulle jeg hatt en ordentlig Hot Rod, så hadde valget falt på Boyd. Skulle jeg pyntet på Chargeren min, hadde det blitt Foose:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo to litt forskjellige program (Foose bruker vel vanligvis litt lenger tid på bilene enn en uke), men skjønner hva du mener... Tror ikke Charlie lakker så mange av Overhauling bilene, mange av disse blir vel satt bort til andre. Skjønner ihvertfall godt at han reiste, virker som det var mye surr hos Boyd, men var vel også litt familie inne i bildet.

 

Den sølvfargede Cuda`n han bygde sammen med Troy til fear factor typa er SINNSYKT fet!! Som nesten alle de andre bilene han har bygd;)

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Spurte om å få et intervju med Foose her på Sema, men all hans tid på messa var fullbooket tre måneder i forveien!

 

 

Har sett autografkøer på opp mot 50 meter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo to litt forskjellige program (Foose bruker vel vanligvis litt lenger tid på bilene enn en uke), men skjønner hva du mener... Tror ikke Charlie lakker så mange av Overhauling bilene, mange av disse blir vel satt bort til andre. Skjønner ihvertfall godt at han reiste, virker som det var mye surr hos Boyd, men var vel også litt familie inne i bildet.

 

Den sølvfargede Cuda`n han bygde sammen med Troy til fear factor typa er SINNSYKT fet!! Som nesten alle de andre bilene han har bygd;)

 

A.J.

 

husker den episoden, boyd ble ganske sur når han fikk vite att Charlie skulle starte hos foose.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan du jo poste noen bilder av Terracudaen (Regner med det er den nye bilen til Foose) SEMA er vel over nå? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terracuda'en er jo sinnsykt rå da!! :D

Terracuda.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Boyd vs. Foose

 

Mange som ikke vet at Chip jobbet hos Boyd i mange år 1990-1998, og står for designet på flere av Boyd sine prisbelønnede biler, blant annet Boydster I og II. Chip var på slutten "president" i firmaet Hotrods by Boyd. Hotrods by Boyd gikk konk i 1998, og da startet Chip Foose for seg selv.

Sier jo seg selv at Boyd er misfornøyd når sjefsdesigneren sluttet og du mister den sinnsyke kompetansen den mannen har.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chip Foose er helten min innen bilbygging. Ikke nok med at han er en virkelig kunstner på det området, men han virker som en utrolig sympatisk mann. Jeg tror jeg har sett alle Overhaulin' episodene, og er like imponert hver gang. For ikke å snakke om "skissene" han tegner. Åh, skulle gjerne hatt en Mustang-tegning signert den mannen.

I dag kl.22.00 starter nye episoder av Overhaulin' på Discovery. Jeg skal sitte klistert til TV'n : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en samba i første programmet :) Noen som vet hvor man kan se repriser av Overhaulin', eventuelt laste ned? Lovelig selvsagt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en samba i første programmet :) Noen som vet hvor man kan se repriser av Overhaulin', eventuelt laste ned? Lovelig selvsagt :)

 

repriser går det jo nesten daglig på discovery.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en nå :) der bygger de vw bus 65mod..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men jobber når dem går desverre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.