#1 Skrevet November 3, 2008 (endret) Hei! Lurer på om bensintrykkregulatoren på en 2.2t 10v skal ha 2 vakumslanger? Ser at det er 2 inntak til vakumslanger (eventuelt 1 uttak) + en 2 pins kontakt som skal på der. Noen som vet dette eksakt om det skal være 2 vakumslanger påkoblet der? =) Bilen får alldeles for mye bensin, har testet med flere bensinmengdefordelere, men er akkurat lik, så er vel ikke så mye annet det kan være, drar greit når man får lurt den oppå turtall, men før dette så hoster den og ryker noe forjævli. Mvh.Marius Randen Grothe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2008 Noen må da vite dette? Er vel andre som har/har hatt 10v turbomotor her også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2008 Er det klossen på siden av motoren du tenker på? Stussen på "toppen" (når montert på motor) skal være tilkoblet innsuget, mens den stussen på samme side som den elektriske kontakten skal være åpen til friluft, men ha en plasthette så det ikke kommer inn vann. Det er også viktig at det er strøm i pluggen (det er bare til et varmeelement) og at varmeelementet virker. (mål ohm mellom pinnene i kontakten på regulatoren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2008 Hvis du har flere regulatorer liggende kan du prøve om de er ok ved å blåse eller suge i den rørstussen som er åpen. Er det ett er ihvertfall ikke det feilen. Kan du derimot blåse igjennom er det en pakning inni som er blåst. Jeg hadde samme problemet på min 10v og byttet til en annen regulator jeg hadde liggende men det viste seg at den også var lekk. Jeg hadde ingen anelse om at det skulle være tett der og siden begge var åpne regnet jeg med at det var sånn det skulle være. Helt til jeg prøvde en som var ny... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2008 Har du ikke fått fikset Turbomaskinen ennå Marius ??????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 Har du ikke fått fikset Turbomaskinen ennå Marius ??????? Vel, han er kjappere enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2008 Tusen takk for svar dere ovenfor! Brage: Det er mulig, si ifra om du vet om noen i Dalen her som er veldig flinke med 10vt motorer, kan ta med bilen på tralle om det er behov og betaling skal man selvfølgelig få for arbeidet. Gjerne noen som har en trykkregulator til motoren liggende også. Må få til bilen snart, lei av å måtte låne bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2008 For å si det sånn: hvis jeg finner noen, skal jeg varsle deg etter vedkommende har hjulpet meg:p Men spøk litt til side: hør med Per Arne Synstnes her på forumet. Han har vel hatt 10VT selv, og er fra Skjåk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...