Rs2 turbo på orginal manifold vs rs2 manifold

Anbefalte innlegg

Har tenkt å montere rs2 turbo på min 3b motor og har forstått det slikt at den kan monteres rett på..

 

men er det store forskjeller på om jeg kjører slikt eller er det mye å hente på å oppgradere til rs2 maniold/ebay rs2 replica manifold

 

Noen som har noen tanker om dette? har hørt litt forskjellig som som sier at det er ingen ting å hente og alt å hente..

 

håper noen har noen svar til meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'De som har greie på det' mener at det er mindre sjanse for å brenne eksosventiler på 1'ern og 5'ern med RS2-manifold, og at den flower marginalt bedre. Hvor mye skal du trimme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'De som har greie på det' mener at det er mindre sjanse for å brenne eksosventiler på 1'ern og 5'ern med RS2-manifold, og at den flower marginalt bedre. Hvor mye skal du trimme?

 

skal bare ha på rs2 turbo og "350" chip på den så ikke noe voldsomt trim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket forskjell bare på å oppgradere til rs2 manifold selv om jeg bare bruker orginalturbo og 300 chip. Syntes det ble mye bedre respons i motoren og lyden i eksosen forandret seg også. Ble mere 5`er lyd hvis jeg kan forklare det sånn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket ingen forskjell.. Eller - Rettere sagt: Jeg slang jo på en annen turbo og chip, så noe ble vel bedre! :P

Men egentlig ikke respons eller lyd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket forskjell bare på å oppgradere til rs2 manifold selv om jeg bare bruker orginalturbo og 300 chip. Syntes det ble mye bedre respons i motoren og lyden i eksosen forandret seg også. Ble mere 5`er lyd hvis jeg kan forklare det sånn:)

 

støtter den:) merket i allefall med engang lyden i motoren, er mye mere grom lyd:p

og den er mye kvassere i 2-3 gir syns jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket forskjell bare på å oppgradere til rs2 manifold selv om jeg bare bruker orginalturbo og 300 chip. Syntes det ble mye bedre respons i motoren og lyden i eksosen forandret seg også. Ble mere 5`er lyd hvis jeg kan forklare det sånn:)

 

Så ingen problem å benytte denne på orginal K24 7000 turbo også altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ingen problem å benytte denne på orginal K24 7000 turbo også altså?

 

det går helt fint det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 turboen er jo en k24 7200...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 turboen er jo en k24 7200...

 

men passer like godt den også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men passer like godt den også:)

 

er jo hovedsaklig den samme turboen,er vel bare viftedelen og minimal foskjell på eksos/trykkhus som er forskjellig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er konklusjonen at det bare er å kjøre på med rs2 snurre på s2 manifold for det er minimalt å tjene?

 

Men hvilket oppsett er "best" i deres øyne?

 

Rs2 turbo

rs2 manifold

3b kammer eller

 

rs2 turbo

s2 manifold

7a kammer

 

noen som har noen meninger om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste hadde vel vært å kjøre med RS2 manifol, turbo og dyser sammen med 7A kammer..

Men såklart funker det med 3B kammer også.. Jeg har dette og syns det funker helt supert!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a kammer er bortkasat kr'er på en liten søt rs2 snurre!!

Ikke org kammen som er brems, men rs2 snurre..

 

Altå org kammen tømmer lett snurra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.