AAN starter ikke, har 3 feilkoder ??

Anbefalte innlegg

Hei hare trøbbel med min s4 opg har lest av 3 feilkoder på motor.

Moter er original, men chippet.

Noen av dere som hvet hva de konkret betyr?

 

Det hele startet med at bilen ikke dro noe men hadde alikevell fult turbotrykk, så ble det bare værre og værre. til slutt dro den ingen ting ved gasspådrag, men gikk helt rent på tomgang.(ikke kjørbar nå)

etter vært stoppet den, men fikk startet den og da fjusket den noe voldsomt. symptomer på at det var en innsugslange som hadde hoppet av eller at den gikk bare på 4 syl.

senere reagerte den ikke på at jeg ga gass og sto bare og fjusket.

til slutt stoppet den og ville ikke starte mer.

Da fikk jeg lest av disse feilkodene:

 

00518. throttle position sensor (G69) open/short circuit to positive

 

00515. Camshaft position (hall) sensor (G40)

 

00513. Engine speed sensor (G28) No signal

 

 

Noen kloke hoder med forslag?

 

 

Takker for svar på forhånd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

g28 skal du ikke bry deg med, den vil du alltid få så lenge motor ikke er igang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok sjekket TPS'en, den feilen kan oppføre seg omtrent som at en slange har hoppet over, og så lenge du ikke får noen info til ECU at gassen er åpen, vil den kvele seg..

Hallsensoren kan ha med dette å gjøre, men holder en knapp på TPS'en i første omgang!

Mener å ha sett en how-to på å sjekke/fikse denne på nettet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt hallgiver så starter den vel, koster nesten 2000 på møller eller 20 dollar fra utlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for raske svar:)

Men var på møller i dag og spurte verkstedmesteren der om feilkodene og der fikk jeg et litt overraskende svar!

Ha mente nemlig at det var engine speed sensor (omdreinings sensor på motor) som var gåen og dette gjorde til at motoren ikke startet. de to andre feilkodene kom bare fordi at motoren ikke var igang: klø : Han sa også at han nettopp hadde hatt samme problem med sin a6.

 

Dette er vel så å si stikk motsatt av hva dere mener.. så jeg skal ta meg en tur til han i morgen også for å være helt sikker på at han forsto meg riktig og at jeg forsto han riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vo2tst.html

Ikke at denne direkte har noe med ditt problem å gjøre ( har den liggende på favoritt linker), men hvis du blar deg litt rundt på sidene til dette firmaet, er det utrolig mange kurante sjekker og tips du kan finne.

 

Takk for den;)

vil nok bli godt brukt denne;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt hallgiver så starter den vel, koster nesten 2000 på møller eller 20 dollar fra utlandet.

 

har jeg forstått det riktig vis hallsensoren "leser" av kammen/e og styrer tenningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

Possible Symptoms

Engines not starting

Possible Causes

Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28) faulty

Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions

Check/Repair Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28)

Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)

Special Notes

Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal" if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code.

 

 

 

00513 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

Possible Causes

Engine Speed Sensor (G28) Rotor loose/faulty

Engine Speed Sensor (G28) loose

Possible Solutions

Check Engine Speed Sensor (G28) Rotor

Tighten Engine Speed Sensor (G28)

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/00513"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en sterk knapp på hallgiver. Som Karlsen sier vil speed sensor komme opp som feilmelding om motoren ikke går rundt. Du kan fortsatt teste denne ved å kinne på startern i rundt 5 sekunder og la tenninga stå på etterpå. Kjør diagnose med VAG-COM deretter, så skal den forsvinne om det ikke er problemer med den. Mener det var slik..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt hallgiver og prøv og juster tps eller evt bytt den. Dette er viktige sensorer du uansett må få i orden om bilen starter eller ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg pøvd med ny engine speed sensor som møller bil var helt sikre på at feilen var. Alle teknikerene og verkstedmesteren bekreftet dette. Men ingen forandring, så nå blir det en tur til møller på mandag spørre hva de mener om dette. håper inderlig de tar sensoren tilbake, den kostet jo tross alt 1200 kr !!

så nå skal jeg bestille ny hallgiver å prøve;) ( i utlandet vel og merke)

Er det slik man får bedre tips her inne enn på møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt hallgiver og prøv og juster tps eller evt bytt den. Dette er viktige sensorer du uansett må få i orden om bilen starter eller ikke

 

 

skal bytte hallgiver nå. Men hva mener du med å justere tps?

er det mulig å justere på sensoren da?: klø :

Å vet du/dere hvor jeg får tak i en slik sensor til en rimelig penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tps sensoren kan justeres ja, husker ikke helt hvordan, men det står forklart her inne et sted. søk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg skulle bytte hallgiveren så jeg at regreima var veldig slakk(etter min mening)

Det var mellom 3.5-4 cm noen plasser, er det riktig da?

Begynner å lure på om det er timingen på reima som skaper problemene?

 

Har ikke byttet hallgiver enda fordi at jeg vil avklare det med reima først. for hvis det er den som er problemet skal den på verksted. jeg har nettopp byttet regreim hos et lokalt verksted her og hvis det er noe galt med reima skal de få fikse det gratis:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg skulle bytte hallgiveren så jeg at regreima var veldig slakk(etter min mening)

Det var mellom 3.5-4 cm noen plasser, er det riktig da?

Begynner å lure på om det er timingen på reima som skaper problemene?

 

Har ikke byttet hallgiver enda fordi at jeg vil avklare det med reima først. for hvis det er den som er problemet skal den på verksted. jeg har nettopp byttet regreim hos et lokalt verksted her og hvis det er noe galt med reima skal de få fikse det gratis:)

 

Skal vel ikke være mere slakk på reima enn at du akkurat klarer å vri den 90grader uten å bruke altfor mye makt. 3,5-4cm høres altfor mye ut, 2 cm høres mere fornuftig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.