hva skal ladetrykket vere på 1,9tdi/90hk?

Anbefalte innlegg

Har en a4 1,9tdi 90hk som lader ca 0,4 bar når den passerer 2000omdr.

Kan dette stemme?bilen er daff,turboen lekker olje og virker slitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skall i normale fall lade rundt kilon denne vis den er ok. 0.4 er ju grundtrøkk da har du vakumlekasjer et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skall i normale fall lade rundt kilon denne vis den er ok. 0.4 er ju grundtrøkk da har du vakumlekasjer et sted.

 

da er det bare og bynne og feilsøke,noen tips/erfaringer om hvor jeg skal begynne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg byttet ut alle slanger til og fra magnet ventilen,men ingen forskjell..er wastegaten normalt åpen eller lukket? på en sånn turbo..Må den trykk klokka ha trykk så den beveger stangen ut fra seg for at den skal lade???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktest hele systemet, skru av slangen ved luftfilteret/lmm og kjør inn på trykkluft f.eks 1,5 bar og hør etter hvor det lekker. Må vel lage til en flaske eller.no og stikke hull osv for og få det tett den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktest hele systemet, skru av slangen ved luftfilteret/lmm og kjør inn på trykkluft f.eks 1,5 bar og hør etter hvor det lekker. Må vel lage til en flaske eller.no og stikke hull osv for og få det tett den veien.

 

ja nesten så jeg begynner og lurer på om trykket rett og slett lekker ut,for nå prøvde jeg og låse wastegaten,såvidt jeg merker forskjell på åpen og lukket,imorgen får jeg prøve og trykk teste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

d har jeg trykk testet,og det ser tett ut,sjekket den eksos ventilen og..da kan jeg ikke fårstå noe annet en at turboen er oppbrukt;) noen som har en turbo liggende++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en bolt-on oppgradering, K03/K04 hybrid turbo som holder stabilt 1,5bar : smil :

Koster 850$

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet magnetventilen? Lest av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet magnetventilen? Lest av feilkoder?

 

nei,men jeg mener at magnetventilen ikke skal ha noe med trykket og gjøre når jeg napper av slangen og låser wg i lukket stilling,da skal turboen ladde maks trykk..vet ikke hva en sånn liten tass klarer og ladde jeg?har ikke lest av feilkoder nei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en bolt-on oppgradering, K03/K04 hybrid turbo som holder stabilt 1,5bar : smil :

Koster 850$

 

ja det hadde vært noe,men er kun en bruks bil,for jeg har et annet prosjekt som suger penger:)håpte på rundt 3-4000 for en ny eller overhalt turbo jeg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en k03 fra golf 4 gti gått 94.000km liggende.. men den passer vel ikke? 1500kr skal jeg ha for den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en k03 fra golf 4 gti gått 94.000km liggende.. men den passer vel ikke? 1500kr skal jeg ha for den

 

det kan hende da,er nokk noen her på forumet som vet de??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03 fra en bensinbil passer IKKE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :ja seff det står jo gti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.