#1 Skrevet November 3, 2008 Har en a4 1,9tdi 90hk som lader ca 0,4 bar når den passerer 2000omdr. Kan dette stemme?bilen er daff,turboen lekker olje og virker slitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2008 Skall i normale fall lade rundt kilon denne vis den er ok. 0.4 er ju grundtrøkk da har du vakumlekasjer et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2008 Skall i normale fall lade rundt kilon denne vis den er ok. 0.4 er ju grundtrøkk da har du vakumlekasjer et sted. da er det bare og bynne og feilsøke,noen tips/erfaringer om hvor jeg skal begynne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2008 da har jeg byttet ut alle slanger til og fra magnet ventilen,men ingen forskjell..er wastegaten normalt åpen eller lukket? på en sånn turbo..Må den trykk klokka ha trykk så den beveger stangen ut fra seg for at den skal lade??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2008 Trykktest hele systemet, skru av slangen ved luftfilteret/lmm og kjør inn på trykkluft f.eks 1,5 bar og hør etter hvor det lekker. Må vel lage til en flaske eller.no og stikke hull osv for og få det tett den veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2008 Trykktest hele systemet, skru av slangen ved luftfilteret/lmm og kjør inn på trykkluft f.eks 1,5 bar og hør etter hvor det lekker. Må vel lage til en flaske eller.no og stikke hull osv for og få det tett den veien. ja nesten så jeg begynner og lurer på om trykket rett og slett lekker ut,for nå prøvde jeg og låse wastegaten,såvidt jeg merker forskjell på åpen og lukket,imorgen får jeg prøve og trykk teste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2008 d har jeg trykk testet,og det ser tett ut,sjekket den eksos ventilen og..da kan jeg ikke fårstå noe annet en at turboen er oppbrukt;) noen som har en turbo liggende++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2008 Kjøp deg en bolt-on oppgradering, K03/K04 hybrid turbo som holder stabilt 1,5bar Koster 850$ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2008 Har du byttet magnetventilen? Lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2008 Har du byttet magnetventilen? Lest av feilkoder? nei,men jeg mener at magnetventilen ikke skal ha noe med trykket og gjøre når jeg napper av slangen og låser wg i lukket stilling,da skal turboen ladde maks trykk..vet ikke hva en sånn liten tass klarer og ladde jeg?har ikke lest av feilkoder nei:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2008 Kjøp deg en bolt-on oppgradering, K03/K04 hybrid turbo som holder stabilt 1,5bar Koster 850$ ja det hadde vært noe,men er kun en bruks bil,for jeg har et annet prosjekt som suger penger:)håpte på rundt 3-4000 for en ny eller overhalt turbo jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2008 jeg har en k03 fra golf 4 gti gått 94.000km liggende.. men den passer vel ikke? 1500kr skal jeg ha for den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2008 jeg har en k03 fra golf 4 gti gått 94.000km liggende.. men den passer vel ikke? 1500kr skal jeg ha for den det kan hende da,er nokk noen her på forumet som vet de?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2008 K03 fra en bensinbil passer IKKE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 6, 2008 : bh :ja seff det står jo gti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...