Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva slags gate dekk som egner seg til bane....Har hørt at Toyo R888 blir brukt av mange. Trenger og et ekstra sett med felger. Har ikke lyst til å kjøre på gateslicks til vanlig, men nå ligger det ca 1 sett med vanlige dekk igjen i Nordschleife hvert år: rolleyes har lyst på et sett jeg kan ha med meg baki og skifte over til der nede. De må og være lovlige for vanlig bruk.

 

Trenger og da tips til felg. Har "17 Cup originale på vinter og "18 Turbo Cup på sommer. Blir nok helst en felg i 8,5x18 jeg leiter etter...."19 passer ikke?

Finnes det eks. BBS replica med porsche boltsirkel?

 

fant disse felgene....

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=170275718176

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=390004408686#photo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat slitt ut et sett med 225/40-18 Toyo R888 og må si meg fornøyd med disse både med grep og slitestyrke. Jeg brukte de på en 8 x 18 felg og de holdt 45 runder på Ringen + ca 90 runder på Rudskogen og 3500 km på veien. (Jeg kjørte med de på bilen tur retur Nürburg i fjor høst...)

 

Jeg er litt usikker på om jeg skal fortsette med Toyo eller om jeg skal bytte til Yokohama A048 da jeg har hørt de har et betydelig bedre grep. Problemet er bare at Yokohama dekka er svindyre i forhold til Toyo dekka. (Som jeg tror kanskje gir mest dekk for pengene: klø :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stive er veggene på disse dekkene i forhold til vanlige sommerdekk? Tenker da i forhold til om det er et must med 40-profil, eller om de er stive nok i 45. Isåfall burde jo f.eks. 235/45-17 på originale 17" Cup funke fint..? Ser hvertfall ut som det er de felgene som er lettest å få tak i i 5x130...

 

o/t: Tenkte å rive på meg et sett R888 i 245/45-16 selv til sommern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har og vurdert og bare ha et ekstra sett med Goodyear Eagle F1 GSD3 til bane. De holdt 15.000km veien i 200/2008 samt 3 turer samme periode på ringen, 50-60 runder. Utrolig fornøyd med de, og helt rå til å være vanlige dekk som også er veldig gode på vått føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at i Toyo sin R888 serie er det kun 225/40-18 og 215/45-17 som har ekstra forsterkede sidevegger. Det er vesentlig forskjell. Selv har jeg kjørt på 225/40-18 R888 denne sesongen og 215/45-17 forrige sesong. Tidligere har jeg også kjørt på Bridgestone RE540. Toyo dekkene synes jeg er bedre enn RE540 dekkene, jeg oppnådde også jevnere slitasje med R888. Yokohama har jeg ingen erfaring med direkte, men jeg har flere venner som opplever dette dekket som glatt til sammenligning med andre R-dekk. Toyo dekkene får jeg til å vare en hel sesong med kun banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at i Toyo sin R888 serie er det kun 225/40-18 og 215/45-17 som har ekstra forsterkede sidevegger. Det er vesentlig forskjell. Selv har jeg kjørt på 225/40-18 R888 denne sesongen og 215/45-17 forrige sesong. Tidligere har jeg også kjørt på Bridgestone RE540. Toyo dekkene synes jeg er bedre enn RE540 dekkene, jeg oppnådde også jevnere slitasje med R888. Yokohama har jeg ingen erfaring med direkte, men jeg har flere venner som opplever dette dekket som glatt til sammenligning med andre R-dekk. Toyo dekkene får jeg til å vare en hel sesong med kun banekjøring.

 

Interessant... Jeg har fått høre det motsatte. (Sammenliknet med R888) Hmmmm...

Kanskje jeg skal spare meg for mellomlegget og satse på Toyo en sesong til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er jo street legal i statene så noe drenering regner jeg med at det er, det er vel uansett egenskapene på tørt som er det viktigste når man skal velge slicks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns 2.801,- var dyrt for 225/40R18 92Y tror jeg betalte 1300pr dekk med goodyear eagle F1 gsd3 på dekkonline i fjor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster å være kar ;) Jeg tror jeg kjøper sånne for 09 sesongen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster å være kar ;) Jeg tror jeg kjøper sånne for 09 sesongen også.

 

sant nok....og "det er jo ikke lommer i likskjorta"

 

Er det noen som har noen erfaring med disse på vått føre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg kjørte med de i 17" på Våler for 2 år siden i "piss" regn. Jeg ble positivt overrasket over hvor godt feste jeg hadde. Synes ikke de står tilbake for ett sett med Falken FK451 i regn ( ikke at det er verdens beste regn dekk, men jeg må jo bruke en referanse av ett slag ). Rene vanndammer vil nok kanskje være en annen historie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant nok....og "det er jo ikke lommer i likskjorta"

 

Er det noen som har noen erfaring med disse på vått føre?

 

Jeg kjørte i regnvær på Nordsløyfa i september, jeg også må si jeg ble positivt overrasket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg får tak i et sett med felger som jeg kan ha egne dekk på til ringe, går jeg nok for R888 :) Sliter med å finne felger som ikke er Cup felger i 17 eller 18 : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.