Vinteren har kommet - heve senkesettet eller bytte til orginalt?

Anbefalte innlegg

Heisann, nå har vinteren kommet til sørlandet og jeg sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre. Har satt på vinterdekkene og da ble bilen 1-2cm lavere så nå subber jeg på fartsdumpene. Bør jeg bare heve senkesettet eller er det like enkelt å bare bytte til de orginale fjærene?

Når jeg justerer senkesettet fremme så er det utrolig tungt å vri rundt. Noen som har noen tips der? Tror ikke jeg kommer til med fjærklemmer. Er så tungt at jeg greier det så vidt for hånd med det verktøyet som følger med settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blås rent med trykkluft og smør godt med crc etterpå.. Da går det litt lettere.. :) Jeg ville bare hevet senkesettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mye justeringer som ikke vil bli bra vis du skrur det av for å bytte?

tenker med engang på firehjulskontroll++

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekker du opp bilen på den ene siden eller hele fronten når du skal justere? Jekker du bare opp den ene siden vil du få press fra andre siden som gjør det vanskeligere å justere, jekk opp hele bilen foran og bak når du skal justere altså.. Jeg for min del gidder ikke å justere opp senkesettet, kanskje 2-3 dager i løpet av vinteren hvor det er såpass med snø at jeg kanskje ikke kan kjøre, da tar jeg helle taxi..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.