Problemer med VW Golf 1.6 2001 Mod

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så og si helt ny her på forumet, så beklager om denne tråden har havnet feil plass.

Jeg kjøpte meg for snart 2mnd siden en Golf 1.6 Higlhline 2001 mod som har gått 126000km!

Bilen var i tipp topp stand når jeg kjøpte den, tror jeg værtfall! Var EU godkjent i sommer uten en feil, og var nylig tatt 120k service!

Men nå har jeg begynt å fått litt problemer med bilen, og jeg er ikke akkurat ekspert når det kommer til feilsøking av bil, så håper noen her kan ha noen ideer om hva det kan være før jeg evnt sender den inn på verksted for å finne ut hva som er galt.

Så til problemet...

Når bilen passerer / ligger på rundt 2500rpm kommer øker lyden på motoren! Litt vanskelig og forklare hvordan dette høres ut, men virker som noe er løst, som skrangler. Dette gir seg etter at jeg har passert 2500rpm men kan komme tilbake ved høyere omdreininger! Samme om jeg gir på mye eller er forsiktig på pedalen øker lyden i bilen bestandig ved 2500rpm for så å gå tilbake til "normal" etter å ha passert...

Mente at jeg har lest at det kan være et lager eller noe som er defekt, uten at jeg husker hvor jeg leste det. Noen som vet?

Et annet problem er at hvis bilen drar tungt, det vil si at jeg ligger på mellom 1000-2000rpm i høyt gir, 3,4,5 til vanlig er det en høy skranglelyd under bilen! Akkurat som om noe er løst, eller vil slites i stykker. Hadde noe lignende på en mercedes engang i tiden, men dette var bakakslingen som var på tur til å gå...

Denne klunkingen forsvinner med engang jeg kommer meg opp i litt turtall! Kjører ikke til vanlig slik at bilen må jobbe så hardt å høyt gir så var ved en tilfeldighet at jeg merket dette.

Samtidig knirker det veldig mye bak i bilen , og det smeller når jeg kjører over humper, små/store. Men etter å ha lest endel her på forumet har jeg forstått det slik at foringene er et standard problem på golf. Så er det bare å skifte alle foringene for å håpe at det blir bedre?

Og så til det siste spm, er motorvarmer standard på highline utgaven til golf? Tror ikke dette var montert i bilen min, iallefall er den skjult godt ;) Er det mye jobb og montere slikt selv?

Jeg har tilgang på løftebukk så har vært under bilen og sjekket at ikke noe henger løst, eks eksosanlegg.

Håper på svar!

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hva som feiler golfen min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knirking/klonking bak er typisk for hovedforingen i bakakselen.

Bare å bytte ut de...er en helvetes jobb å få i nye orginale så jeg anbefaler polyforinger da de er enklere å montere samt stivere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters, da skal jeg få kjøpt meg dette! Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.