#1 Skrevet November 4, 2008 Har en 2.0 GTI -94 hvor kjølevifta ikke starter automatisk når temp. stiger, f.eks. ved køkjøring, tomgangkjøring o.l. Har byttet temp.giver i radiator, og kjøpt ny den giveren med 20 amp. sikring som sitter oppe ved ekspansjonstanken....ingen bedring. Har nå montert inn en bryter på instrumentpanelet hvor jeg kan slå radiatorviften av og på manuelt! Noen som har en ide om hva problemet skyldes? Har sjekket sikringene, og de er ok... Jan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2008 Fungerer vannpumpa som den skal og er radiatoren åpen/har gjennomstrømning, slik at vannet nede ved føleren har samme temp som på motor? Hvis ikke vil jo ikke vifta slå seg på. Fungerer termostaten? Bare noen forslag, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2008 Takker for tipset...når du nevner termostat/radiator, oppstod problemet etter spyling/skifting av kjølevæske. Jeg demonterte ikke vannpumpe/termostat, bare slangene, og spylte "gørra" ut, og helte på long life væske. Tempen er nå helt normal, selv v ed belastning, så jeg gjør et forsøk ved å bytte termostat..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...