#1 Skrevet November 4, 2008 Jeg fant ut at det har forsvunnet skremmende mye olje fra motoren i min 99' A6 1,8 Tq avant (APU). Er det noen standard steder det pleier og lekke? Og er det noe jeg lønner meg på og bytte når jeg første har det oppe? Så langt har jeg satt opp denne lista: Pakning sett ventildeksel B 058 198 025 A Pakning kjedestrammer B 058 198 217 Pakning ved oljefilter B 028 115 441 C Pakning innsug 058 129 717 D (Må vel av med det for og komme til) Pakning Bunnpanne B 058 103 609 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2008 Veit du ikke hvor det lekker? Eller blir bara olje borte av seg selv? Blir det en stor dam under bilen? Litt viktige opplysninger og komme med om du vil ha svar fra folk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2008 (endret) Blir ikke noe oljedam under bilen, men det er sikkert dekslene som tar i mot / at oljen fordamper... Jeg ser at motoren ser bløt ut i bakkant mot torpedoveggen og på innsugssiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2008 Hadde en lekasje i tempsensoren som sitter på kjøleanlegget. Den sitter mot torpedoveggen i øverkant av motoren. Hjelper sikkert ikke på oljelekasjen din, men var den som skapte fuktigheten på den siden av motoren min a6 AEB i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2008 Har ny tempsensor og pakning til denne også så nå blir det "overhaling" Bestilte følgende nå: Pakning sett ventildeksel B 058 198 025 A Pakning kjedestrammer B 058 198 217 Pakning ved oljefilter B 028 115 441 C Pakning innsug 058 129 717 D Vifteremmer (alle tre) Registerrem sett med strammer og løpehjul Er det noe mer jeg bør ta med samtidig? Og bør jeg bruke silikon i tilegg med disse pakningene, eller holder det med pakningene og riktig moment? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2008 Har ny tempsensor og pakning til denne også så nå blir det "overhaling" Bestilte følgende nå: Pakning sett ventildeksel B 058 198 025 A Pakning kjedestrammer B 058 198 217 Pakning ved oljefilter B 028 115 441 C Pakning innsug 058 129 717 D Vifteremmer (alle tre) Registerrem sett med strammer og løpehjul Er det noe mer jeg bør ta med samtidig? Og bør jeg bruke silikon i tilegg med disse pakningene, eller holder det med pakningene og riktig moment? Skal ikke være nødvendig med silicon, men sørg for rene overflater mot pakningene. Du burde finne lekasjen før du gyver løs. Kjedelig hvis lekkasjern er der fortsatt etter jobben. Ett tips er å vaske rent for så å prøve å fonne lekasjen, Går ikke det må du prøve a finne lekasjen når du demonterer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2008 Innsuget trenger du strengt tatt ikke å demontere, ingen hindring for verken toppdekselpakning eller oljefilter brakett. Ville forresten hatt på en liten film med pakningsstoff på bunnpannepakninga, de andre trenger du ikke noe extra på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2008 Jeg tror jeg hopper over bunnpannepakningen da de på møller sa at det ikke er pakning der, bare silikon... når det var silikon så var de vist ikke noe lekasjer sa han... Jeg tenkte at det var lurt og ta av innsuget slik at det er lettere og komme til, men jeg får se når jeg er i gang om jeg synes jeg må det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2008 Sjekk veivhusventilasjonen! På min var det et plastrør som sitter i underkant av innsuget som var sprukket, datt i to deler når jeg prøvde å ta det ut. Måtte fylle borti en liter olje pr 1000km før jeg fikk fiksa det der, nå er den tett og fin igjen, etter litt fjøsmekk med slangeklemmer. Det kan være litt trangt under der, så mulig du må av med innsuget om det lekker der på din motor også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2008 Det forsvant mye olje på min 1.8tq. Da var det lekarsje på turboen. Måtte skifte turbo. Sjekk slangen som går inn på undersiden av intercoleren. Er det masse olje dær så er det et tegn på at turboen kan være gådt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2008 Damn....ja, mistenker turboen på min APU iallefall. Men er ikke noe slakke i den da, ikke noe ut inn, kun marginalt opp/ned, men masse olje i slangene. Har også byttet den ventilen fra veivhusventilasjonen til rett foran turboen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...