#1 Skrevet November 4, 2008 Jeg har fått et problem på 16v (kr) motoren min, det gjelder bensinsystemet. Saken er at jeg må bytte bensinslange mellom bensinfilter til bensinrørene som går fram ofte. Jeg bytta i går kveld da det ikke var noe mer igjen av den, helt myk og med sprekker. 2 ukers bruk, maks. Jeg bytta den slangen i dag (30km bruk) og den var helt myk + et lite hull. Får håper den holder en stund til, men tviler litt. Før jeg dro til Våler tidligere i år koblet jeg strømmen til bensinpumpen via tenning bare for å kunne kjøre den. Jeg så litt på koblingsskjema da, men forsto ikke stort. Pumpa går for fult hele tiden, jeg vet ikke om det er normalt? Noen forslag til hva den kan være, vurderer å bytte trykkregulator, men har ikke fått gjort det enda. Er jo tydeligvis for mye trykk en plass, returen fungerer jo og motoren går fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2008 heller at slangene er av dårlig kvalitet tenker jeg.. K-jet'n har ganske bra med trykk og pumpa går for fullt hele tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2008 heller at slangene er av dårlig kvalitet tenker jeg..K-jet'n har ganske bra med trykk og pumpa går for fullt hele tiden Jeg har brukt slanger fra tema og dem holdt 2 år. Ser jeg bør bytte alle i vinter:( Men de er ikke så dårlig at den ikke takler 1 døgn eller 2 uker med lite og rolig kjøring. Slangen det er snakk om er 15-20cm. Den jeg satt på i kveld aner jeg ikke hvor kommer fra, men den lå i en kasse på et bilverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2008 Høres ut som det var noe gamle greier som var gammel og dårlig fra før og i tillegg kanskje ikke engang laget for bensin/olje. Enhver normal bensinslange skal klare dette uten det minste problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2008 Jeg brukte stålomspunnet slange fra Tess til dette "i gamle dager";) da jeg ennå kjørte med K-Jet. Da hadde jeg også problemer med at denne slangen sprakk fra tid til annen. Nå husker ikke jeg i farta hvordan du hadde det i Caddyen (som jeg regner med det er snakk om her), men i bilen min ble det i alle fall brukt 6mm slange som jeg skohorna på en stump med 8mm rør rett før bensinfilteret (for å få banjokoblinga). Rørene fra tanken og fram var de originale 6mm (som forgasserbilene har). Dog holdt det som regel hele halvår av gangen mellom hver gang noe røyk - og heldigvis hadde jeg da alltid med reservedeler eller det skjedde i gangavstand til hjemmet;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 Jeg brukte stålomspunnet slange fra Tess til dette "i gamle dager";) da jeg ennå kjørte med K-Jet. Da hadde jeg også problemer med at denne slangen sprakk fra tid til annen. Nå husker ikke jeg i farta hvordan du hadde det i Caddyen (som jeg regner med det er snakk om her), men i bilen min ble det i alle fall brukt 6mm slange som jeg skohorna på en stump med 8mm rør rett før bensinfilteret (for å få banjokoblinga). Rørene fra tanken og fram var de originale 6mm (som forgasserbilene har). Dog holdt det som regel hele halvår av gangen mellom hver gang noe røyk - og heldigvis hadde jeg da alltid med reservedeler eller det skjedde i gangavstand til hjemmet;). Skohorna? Er caddy med k-jet ja I ene enden er det 6mm (filter) og andre 8mm (rør) om jeg ikke tar helt feil. Jeg har ikke brukt den noe særlig siden jeg bytta sist, pga. is. Da får jeg bytte alle slanger i vinter med noe fra tess som har stål rundt. Utrolig travelt å bytte når jeg skal bruke bilen hver dag nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2008 Skohorna? Er caddy med k-jet ja I ene enden er det 6mm (filter) og andre 8mm (rør) om jeg ikke tar helt feil. Jeg har ikke brukt den noe særlig siden jeg bytta sist, pga. is. Da får jeg bytte alle slanger i vinter med noe fra tess som har stål rundt. Utrolig travelt å bytte når jeg skal bruke bilen hver dag nå. Er preteritum av det (utrolig nok ikke mer utbredte:p) verbet "å skohorne", hvilket innebærer å presse på noe som egentlig er for lite utenpå noe stort. A-ending, ettersom dette passer best til dialekta mi. En mer permanent løsning er å bytte ut det lille 6mm tilførselsrøret fra tanken med et ditto i 8mm (fås som 10m kveil på Tema). Da kan du bruke 8mm slange i stedet og denne går på både det nye røret og den lille stumpen før bensinfilteret uten bruk av vaselin, skohorn og tålmodighet (og helt uten å gjøre fingrene hvite under neglene;)). Dersom du skal gjøre det skikkelig proft bytter du ut røret hele veien fram til filteret, setter på nippelen fra den gamle rørstumpen før filteret og koner enden med dobbeltkoningsverktøyet du sikkert allikevel har. Da har du ro en gang for alle: ja :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...