Problemer med kald NG motor

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt her.

Når bilen er kald (88 90Q) så dør nesten motoren helt hver gang jeg slipper gasspedalen. Da må jeg holde full gass en liten stund før den kommer igjenn. I gjengjeld så går den som ei klokke når den har fått litt temperatur i seg.

I tilleg så virker ikke vanntempmåleren i bilen. Kan dette ha en sammenheng??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Arne Synstnes

Noen som kan hjelpe meg litt her.

Når bilen er kald (88 90Q) så dør nesten motoren helt hver gang jeg slipper gasspedalen. Da må jeg holde full gass en liten stund før den kommer igjenn. I gjengjeld så går den som ei klokke når den har fått litt temperatur i seg.

I tilleg så virker ikke vanntempmåleren i bilen. Kan dette ha en sammenheng??

 

Om du tar av kontakten fremst på blokka, der tempsensoren sitter, så vil bilen stoppe på tomgang. Dersom temp.sensoren er defekt eller frakoblet, vil den få blandingsforhold som om den er varm, og vil dermed dø ut. Jeg hadde glemt å sette på denne kontakten forleden dag, og da måtte jeg gjøre det samme som deg for å få start.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme temp føleren som gir signal til instrumentet i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Arne Synstnes

Er det samme temp føleren som gir signal til instrumentet i bilen?

 

jepp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk!!:)

 

Gammel tråd, men greit å få oppklaring.

Løste dette problemet ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.