Anbefalte innlegg

Har litt trøbbel med abs'n på bilen. Det begynner ofte å pulsere i pedalen når jeg bremser i lave hastigheter (under 40 km/t), noen ganger hører jeg den "durer" når jeg svinger (uten å bremse).

Har tatt ut sensorene og gjort rent selve sensoren og metallhylsen som sitter rundt, men dette hjalp ingenting.

Etter å ha kjørt en stund skrur den seg av selv, fortere hvis jeg kjører i en dump eller noe. Har gjort det til en vane å skru den av hver gang jeg starter bilen, men nå som det begynner å bli glatt kan det være en fordel å få det i orden.

Har også målt sensorene til ca 1100 ohm, noe jeg ble fortalt at stemte. Går det an å måle signalene som kommer fra styringsboksen?

Jeg har kjøpt 4 brukte sensorer, men ettersom alle måler 1100 ohm, så skulle det vel ikke være noe feil med de jeg bruker nå?

Noen som vet hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et litt dårlig hjullager er nok til at en sensor ikke får de signalene den vil ha og da kan det du beskriver oppstå. Hvor har du forresten målt sensorene? Et lite ledningsbrudd kan også være årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte sensorene i de koblingene som sitter ved fjærtårna foran, og under setet bak.

Hvis det er ledningsbrudd så hadde vel ikke abs'n fungert i det hele tatt? eller?

Har prøvd å bråbremse på is, og abs fungerte forsåvidt da, men kan jo ikke ha den på når den slår inn uten grunn.

Tenkte på å ta en diagnose, men det gikk visst ikke pga at jeg har knapp til å skru av abs systemet : bh :

Kom også på at det var et lite "spor" på tuppen av sensorene foran, kan virke som om de har vært dytta litt for langt inn og tatt borti det tannhjulet som er inni der. Kanskje jeg burde prøve å bytte sensorene foran da, er jo verdt et forsøk.

Får sjekke hjullager også for å være sikker, men de skal ikke være så veldig gamle.

Alternativt leke bambi på isen i vinter og kjøre uten abs. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.