#1 Skrevet November 5, 2008 Som topic spør...går dette bra med tanke på rulleomkrets. Skal ikke være mer end 2.2% større end org. men hva med girkasse å slitasje, har hørt at det kan spille en liten rolle...har det noe for seg. Skal på en Lupo...regner med at det er plass til de breiere dekk, er jo ikke mer en 1.5cm de bygger lenger inn... Noen som har en mening? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2008 (endret) Er det ikke 185/60-14 som blir spot on (Golf 1/2 diameter), mens Passat 35i er 185/65-14 standarddimensjon. Hmm, i følge Nordicaudi.com kalkulatoren er 185/60-14 5.4% større enn 155/70-13. Kan ikke heeelt se den store forskjellen i girkasseslitasje, men klart, du vil jo ha større rotasjonsmoment sikkert, men bortimot minimalt mer med slitasje vil jeg tro. Et par runder med TAF-X er sikkert verdt det uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2008 etter mine beregninger er 185/65-14 8,94% større en 155/70-13 så vill tro det blir litt stort men er jo bare og prøve og se om det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2008 Er det ikke 185/60-14 som blir spot on (Golf 1/2 diameter), mens Passat 35i er 185/65-14 standarddimensjon.Hmm, i følge Nordicaudi.com kalkulatoren er 185/60-14 5.4% større enn 155/70-13. Kan ikke heeelt se den store forskjellen i girkasseslitasje, men klart, du vil jo ha større rotasjonsmoment sikkert, men bortimot minimalt mer med slitasje vil jeg tro. Et par runder med TAF-X er sikkert verdt det uansett. Vet ikke hva som sitter på Golf II originalt, vet bare at de satt på en sånn...Et par runder med TAF-X? Du foreslår at jeg i så fald bytter til denne? etter mine beregninger er 185/65-14 8,94% større en 155/70-13 så vill tro det blir litt stort men er jo bare og prøve og se om det går Hmmm var inne på en amerikansk omregner å da var forskjellen 2.2%...må sjekke opp dette. Burde jo ikke være mye end 5% som er innenfor reglene heller... Takker for svarene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2008 Var inne på http://dack.tk/ stemmer nok at det er 8.9% forskjell...Da går det ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 Må vel ha 185/55-14 på lupoen vel? hvartfall det som er org på Polo´n min, som skal være likt som lupoen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2008 Må vel ha 185/55-14 på lupoen vel? hvartfall det som er org på Polo´n min, som skal være likt som lupoen din Jo /55 hadde nok vært mer korrekt...hadde noen superbillige /65 vinterdekk på hånden men men... Takker for svarene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...