#1 Skrevet November 5, 2008 Holder på å skal skaffe meg ny bil, og da skal golfen inn i garasje og bli fulltidsprosjekt istedet for rullende prosjekt. Har litt begrensninger med trim siden det er monopoint på motoren. Hvilke alternativer finnes det som er litt lettere å få dratt litt hester ut av utenon forgasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2008 Du har vel allerede trimkam? Datasprut, porting, eksos +++ DYRE hester Hva med motorbytte heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2008 Vet ikke om vi har pratet om det før Per? Men som Petter nevner så er ikke hiddensprut så dumt. Les litt MegaSquirt F.A.Q. - Hvor finne og hva gjør det? Hvis du så finner deg en billig motor som er egnet for konvertering, 2,0 8v e.l. så overhaler du den og bruker det du trenger av sensorer fra skrotede biler mm så trenger ikke kostnaden å bli så veldig stor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2008 Har nok ikke pratet om det før... så derfor spør og graver jeg igjen har blitt ei skikkelig masræv nå jeg ;p Hadde jo vurdert å sette inn en 2.0 gti 16v eller 2.8 vr6, men har blirr frarådet det fra alle retninger.. ikke spør meg hvorfor.. åssen vil det funke med hiddensprut på den motoren som står i nå med litt porting osv? kan det bli noe bra, eller vil jeg ikke bli fornøyd med det i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2008 Har nok ikke pratet om det før... så derfor spør og graver jeg igjen har blitt ei skikkelig masræv nå jeg ;p Hadde jo vurdert å sette inn en 2.0 gti 16v eller 2.8 vr6, men har blirr frarådet det fra alle retninger.. ikke spør meg hvorfor.. åssen vil det funke med hiddensprut på den motoren som står i nå med litt porting osv? kan det bli noe bra, eller vil jeg ikke bli fornøyd med det i det hele tatt? Spørsmålet er vel hvor mye bensin det klarer å levere med bare en dyse som du har nå Hadde du hatt en motor som hadde hatt f,eks 4dyser som f,eks 2E så er det jo mulig å levere mer bensin og da er vel potensialet større. Men, på en annen side så er det sikkert mulig å hente ut 120-130hk av din motor, men da må det nok programmeres litt, og da ender du kanskje opp med å bruke 2-3tusen på porting o.l. og 4-6tusen på ny programvare. Jeg mener helt ærlig at du er bedre tjent med å ta tiden til hjelp å se om du kommer over en brukt motor ala 2E, ABA(2,0 8v) eller enda bedre ABF(2,0 16v) som du så overhaler selv og kjøper div snacks til:) Da snakker vi 3-5tusen for hiddensprut og kanskje 2-3tusen for en grei 2E. Resten avhenger selvsagt av hvor mye hk du vil ha, men jeg tror du kommer ganske nært 150hk`ish med en god kam, litt topplokksarbeid, eksos og hiddensprut:) Står en vraket GTI på skroten, stikk innom og hør hva dem skal ha for motor og girkasse;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 ABA er vel den amerikanske varianten? så den er kanskje litt vanskeligere å komme over? Den gti`en på skroten var vel en 8V? 115 HK? Datasprut hadde jo absolutt ikke vært å forakte, og kjenner en kar som importerer megasquirt gjennom speedparts, så klarer sikkert å ordne en god pris på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2008 ABA er vel den amerikanske varianten? så den er kanskje litt vanskeligere å komme over? ABA er usa versjonen ja, og en bedre utgave enn den Europeiske. AFT motoren i Varianten min er relativt lik denne, sett bortfra slaglengden. X-flow topp med bra flow osv:) Du får tråle Ebay og satse på billig båtfrakt;) Den gti`en på skroten var vel en 8V? 115 HK? Datasprut hadde jo absolutt ikke vært å forakte, og kjenner en kar som importerer megasquirt gjennom speedparts, så klarer sikkert å ordne en god pris på det Den på skroten er en 8v ja, er den som ble skremt i en fjellvegg på Naurstad av en elg hvis du husker;) Hvis du finner deg en lagringsplass så er det bare å ta tiden til hjelp, blir billigere enn å først bruke 10.000,- på motoren du har, for å så bruke nye 10.000,- når det ikke gikk fort nok;) Fordelen med 8v er jo at du kan gjenbruke deler du allerede har, kam, eksos osv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2008 hadde jo absolutt vært en fordel å kunne gjenbruke det jeg har så jeg sparer litt utgifter ja Hvor mye kan jeg klare å skremme ut av den motoren på skroten? og vet du sånn ca tilstand på den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2008 hadde jo absolutt vært en fordel å kunne gjenbruke det jeg har så jeg sparer litt utgifter ja Hvor mye kan jeg klare å skremme ut av den motoren på skroten? og vet du sånn ca tilstand på den ? Som nevnt tidligere så tror jeg det her fullt mulig å nærme seg 150 fullt kjørbare hk med en god kam som den du har,topplokksarbeid og et grenrør og en modifisering av innsprutet som f,eks hiddensprut. Jeg vet dessverre lite om den på skroten, tittet såvidt på den da jeg var der sist, var jakt etter div.relè og kontakter, ikke motorer:o Men, du er jo godt kjent med lett overhaling fra før, og det vil jeg nesten påstå er et krav før du starter trim:) Dra innom dem imorgen å hør på pris, er sikkert fullt mulig å prute litt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2008 tja, i morgen er jeg nok sikkert for trøtt til noe som helst ettersom jeg har arbeidsuke nå, men neste uke begynner jakten etter nye leker til bilen Har forresten leita frem den bass-tingen jeg fortalte deg om hvis du har lysst til å prøve den i bilen Så kan vi jo finne ut hva du trenger ellers for å koble opp litt godlyd i tralla di 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2008 Har forresten leita frem den bass-tingen jeg fortalte deg om hvis du har lysst til å prøve den i bilen Så kan vi jo finne ut hva du trenger ellers for å koble opp litt godlyd i tralla di Har fri helg, så stikk gjerne innom, er sikkert i garasjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2008 kommer ann på hvor tidlig du er oppe det.. jobber hele helga også, og guttungen har bursdagselskap på fredag, så kommer nok til å legge meg litt tidlig (leses 9-10 tiden) på morran om jeg klarer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2008 er det noe annen eksosmanifold jeg kan bruke som vil gi litt bedre flow på den motoren som står i nå? f.eks fra gti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2008 kommer ann på hvor tidlig du er oppe det.. jobber hele helga også, og guttungen har bursdagselskap på fredag, så kommer nok til å legge meg litt tidlig (leses 9-10 tiden) på morran om jeg klarer Aha, da tror jeg det blir verre:p er det noe annen eksosmanifold jeg kan bruke som vil gi litt bedre flow på den motoren som står i nå? f.eks fra gti? Jeg har aldri prøvd å sammenligne, men jeg tror GTI eksosen skal passe over, selv om jeg ikke ser for meg at det er noen spesiell forskjell på denne kontra den du har: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 6, 2008 er det ikke noe forskjell så er det ikke vits å prøve heller... Får heller høre med dem hva de skal ha for komplett motor på høggern da ... vel og merke hvis banken sier ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...