Big Turbo A4 vs Stage 3 S4

Anbefalte innlegg

Tittel sier vel i grunnen det meste, hele filmen er et resultat av "krangling" på diverse webforum. Høres kjent ut?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jævlig bra underholdning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at han ikke misforsto og bremsa da?:P

 

Anyways, god underholdning :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var med i en prøvetur i en S4 biturbo med et ettermontert turbokit å E85, på stock innmat for en mnd siden..

 

Ca 500-530hk/700nm.. Å jeg må si jeg henger meg på, 2,7 rocks! Satan i helvete så smooth den bilen gikk. RÅTT, men samtidig veldig behersket og lite `lag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var med i en prøvetur i en S4 biturbo med et ettermontert turbokit å E85, på stock innmat for en mnd siden..

 

Ca 500-530hk/700nm.. Å jeg må si jeg henger meg på, 2,7 rocks! Satan i helvete så smooth den bilen gikk. RÅTT, men samtidig veldig behersket og lite `lag..

 

Har du en link / mer info på dette oppsettet? Noe Es skaffer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAah.... lyst på!! Men får vel greie meg med treg, oppjazza C4 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen video av 1.8t bigturbo vs 2.2t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jeg overrasket?? Ehh. Nei. As the americans says: Nothing beat cubic inches :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.2 føles faktisk mer brutal, men det er nok at det er mer markant momentpukkel, 2.7 drar veldig jevnt og pent over hele registeret og er mer "konevennlig". Men det er alikevel en skikkelig forskjell på gamleulven og ny'bilen. Den er jevnt over mye raskere enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en 2.7 knuser den gode gamle 2.2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo helt an på motorbygge det Torkjell. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alså..

Broren min har en chippet S4 2,7 og jeg har RS2 med litt mindre nm og noen flere hk.

 

S4 drar så JÆVLIG fra bunnen av, HELT fra bunnen.. Menst min er brutal på turtall..

Tror bilene går ganske jevnt på en lang strekke, men på korte avstander har S4ens momentkurve alt og vinne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alså..

Broren min har en chippet S4 2,7 og jeg har RS2 med litt mindre nm og noen flere hk.

 

S4 drar så JÆVLIG fra bunnen av, HELT fra bunnen.. Menst min er brutal på turtall..

Tror bilene går ganske jevnt på en lang strekke, men på korte avstander har S4ens momentkurve alt og vinne..

Det oppsummerer mitt inntrykk veldig bra, det som er helt gull med 2.7'en er at du omtrent får moment idet du trår inn pedalen. Og ofte er WOT ikke nødvendig. Men 2.2 er morsomt opp mot rødmerkingen er det nesten mer gøy å legge inn et gir til på seksern. Faktisk har jeg lagt merke til at jeg ofte ligger et gir høyere med lilleulven enn gamleulven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kjenner til den krangelen fra Audi World, ja.

Stage 3 bilene gjør 60-90mph på rundt 3.7sek og har estimert veiveffekt på 430-450hk i tillegg til en fyldig momentkurve, så de flytter godt på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en link / mer info på dette oppsettet? Noe Es skaffer?

 

Hei

 

Jeg vet ikke hvor mye eieren vil ut med ang bilen sin, og oppsettet hans.. Derfor velger jeg å holde igjen info.

 

Det jeg kan si, er at den ble bremset etter at jeg satte på med den, å de bikka 600hk med god margin slik den var satt opp! (E85)

Orginal innmat, foruten kammer.. Eier snakket om nye råder nå til vintern for sikkerhets skyld.

 

Den perfekte bruksbil for gale mennesker ;)

 

ES bygde ikke denne eksakte bilen, men har vel alle specs og hidden på setup om en skulle være intressert i å bygge noe sånt :) Bilen som jeg nevnte, tilhører en god venn av Egil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS - no disrespect was intended with this video.
: smil :

 

Hehe. V6 BiTurbo-motorene har jo et skyv fra bunn i råeste TDI-karakteristikk, så at en 4-sylindret singelsnelle får stryk i en slik "kjørbarhetstest" kan vel ikke ha overrasket så mange av de mer våkne sjelene håper jeg :D

 

Denne Bassed-figuren minner jo forsåvidt om enkelte "1,8T-karakterer" som har stukket nesen frem i klubbsamenheng her tidligere :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva sangen dem bruker heter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.