#1 Skrevet November 6, 2008 Har montert motstander for led i parklys. De blir sinnsyk varme er det noen som har et tips på hvordan jeg skal skåne ledninger og plast som er i nærheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2008 Blir de veldig varme så har du en lite egnet motstand etter min mening. Hvis du skal beholde de du har så må de monteres et sted hvor varmen ikke kan gjøre noen skade eller så bør du vurdere å bytte de ut. Hva slags verdier har de? (ohm og hvor mye effekt de tåler i W). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2008 Er det virkelig ingen måte å slippe ekstra motstander på i f.eks. VagCom?? Synes dette med motstander høres ut som en dårlig løsning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2008 Hva slags LED er dette ?? Ohms lov er jo absolutt, og kan ikke endres. Hva er de merket med (spenning/watt) alternativt spenning/strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2008 Det er ikke motstandene til LED'ene som er problemet, men de som parallellkobles for å lure lampetesten.. Gjerne 2-4W, en skikkelig jallaløsning!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2008 Det er ikke motstandene til LED'ene som er problemet, men de som parallellkobles for å lure lampetesten.. Gjerne 2-4W, en skikkelig jallaløsning!! Hvor mange mA må lyskretsen trekke for å unngå feilmelding? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2008 Er det virkelig ingen måte å slippe ekstra motstander på i f.eks. VagCom??Synes dette med motstander høres ut som en dårlig løsning.. Er helt enig, men det er den løsningen vi har i mange tilfeller. Jeg har prøvd med vag-com i flere forskjellige biler - både gamle og nye, men har ikke funnet noen diagnoseverktøybasert løsning ennå. Har sett noen long-coding felter i nyere vag (can bus modeller) som kanskje kan brukes, men har ikke fått testet det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2008 Hvor mange mA må lyskretsen trekke for å unngå feilmelding? På parklyset (5W) på en B6 så må en forbruke rundt 1W for å unngå feilmelding (jeg bruker en 220ohm motstand parallellkoblet i min bil). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2008 Bruk skikkelige effektmotstander: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2008 Overkill og unødvendig dyre for parklys (Skal du håndtere større effekter så er jeg enig med deg at de i alu med kjøleribber kan være et godt valg). For parklys holder det med denne til under 5 kr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2008 Hvor mange watt på nær/fjern/tåkelys må man dra for og unngå feilmelding? Eller er det forskjell fra biltype til biltype? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 7, 2008 Det varierer litt ja. Her er det jeg brukte tidligere på min B6 for å unngå varsel på fjernlys: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=685498post685498 (15-16 ohm) Her er fra A3'en Roger hadde før for å unngå varsel på tåkelysa: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1128900post1128900 (6,8 ohm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2008 Til Xenonlys anbefaler jeg uten tvil de ferdig lagde som er plug and play,de blir ikke varme heller. Jeg selger disse for 199,- pr par inkl brevfrakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...