ta ut tannstang audi hundre c4 2,5 R5.haster

Anbefalte innlegg

hei, komm over en fartshump i år og knakk bolten der styre staget er festet til tanntangen på venstre siden. noen som vet hvoran jeg kann komme til og borret slik at jeg får inn en grise pikk og skrudd ut det som står i gjenn i tann stangen? Må motoren ut for og få ut tann stangen?

 

Kann jeg snu tann stangen eller svinge så det kommer ut på siden av motoren?

 

 

Dette haster bilen må på veien i gjenn til i morgen.

 

 

Mvh Alf Arne HAuso. BTW er 1992 modell avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på Type44 10V Turbo er det værtfall kurant å ta ut tannstanga, tas ut gjennom høyre skjerm.. vet ikke hvor mye forskjell det er fra C4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hørte snakk om at det går på forskjellige biler og at det kann gå her også vist mann: tar ut bremse kraft forsterker, Abs uniten. av med forskjermen, osv osv. og så lirke denn att og fremm og ut og inn.

 

 

Noen som vet om jeg kann lage gjennom gående bålt til styre staget rett gjennom der org skruen står og ut på baksiden med mutter?

 

Mvh Alf Arne hauso

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager dent svar..

Da treffer du vel rett i baksiden på føringen til tannstanga vil jeg gjette? Du _bør_ kunne komme til dette (mulig du må ta vekk litt motordeler? Vet ikke hvordan i5 dieselen ser ut nedi der!) ved å dreie rattet max til den ene siden og løsne begge boltene til styrestagene så du får løsnet på gummibelgen. Pass på å ikke få spon nedi der, da må du til med mer jobb!! (Legg noen fete magneter rundt når du borer.) Skal du ha ut hele racket kan det tas ut uten å løsne skjermer eller motor, men det er visstnok ganske trangt.. (På C4 tas den så vidt jeg vet ut på venstre side, mulig bremsekraftforsterker må løsnes, da S4'n ikke har en vanlig slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem. jobben er satt videre til avgass og turbo teknikk i øystese siden reg reim skall skiftes nå uansett av hann.

 

Orker ikkje demontere halve bilen siden jeg jobber til kl 5-6 hver dag nå fremmover og bare en kald garage og stå i :P.

 

Så satser på att verkstedet får dreisen på det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å sette bort slikt arbeid, koster en del men da får man det gjort.

Kurant sak å ta ut tannstanga på disse uten å demontere hverken skjerm, bremsekraftforsterker eller lignende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

far til en kompis gikk amokk i dag og sku fikse. så må av med diesel filter baketten og noen kjøle slanger/rør og borre så kommer nokk tappen ut i morgen.

 

Begynte og sku slå denn knekte delen rundt menn det gikk ikkje helt bra da mann ikkje fikk til og slå noe særlig på meiselen pga plass mangel.

 

Hva skjer vist det kommer litt spon inn under mansetten ved båring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sponet kan følge med innover til simmeringen, og så begynner hele sulamitten å lekke. Du kan jo tenke deg hvor lenge det er morro.. :P

 

Edit: Skulle jeg gjort dette, hadde jeg nok prøvd å maskere hele området på hver side med tape, og brukt noen magneter for å samle spon som jeg nevnte, men hullene til boltene er kanskje gjennomgående, så pass på å gjøre godt rent inni der når du har fått ut bolten. Går sikkert bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dro mansjetten helt til siden i dag og borret meg gjennom bolten. menn idioten som har skrudd i sdenn skruen har jo strammet denn noe så innst i hælvette att det ikkje er muligt og få ut. så blir sendt på verksted uansett :Phehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.