#1 Skrevet November 6, 2008 Som overskriften sier er jeg lei av å skrape nedi når det har snødd på E6. Min bil har sportsunderstell som standard, vil vel si at den er senket 30mm orginalt. Skraper under når biler forran mister isklumper eller det har snødd litt. Laveste punktet under bilen er 95mm. Ønsker å få den opp i standard høyde evt. +10mm. Møller Skøyen har funnet et sett "badroad" som visnok skal heve bilen min 40mm. De mente jeg også måtte bytte demperne og ikke bare fjærer. Er det noen som vet dette sikkert. Er jo billigere å kun skifte fjærene. Hvis jeg går for KW Gewinde Version 1, som senker fra -40 til -75mm, kan jeg da kjøre lovlig med disse justert opp på 0mm eller +10mm så lenge de er godkjent på bilen med la oss si -50mm? Har disse KW mulighet for å justere høyden til det jeg ønsker? Må jeg ha 4hjuls kontroll når jeg hever og senker bilen fra 0 til 30mm? Vil denne justeringen slite skeivt på dekkene? På forrhånd takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2008 Regner med du må ha lenger dempere for å kjøre med "badroad" fjører, så du ikke strekker demperne om du kommer i en ujevn situasjon:) Er det ikke normalt sett at de juster bare settene har maks høyde på 30mm om det f.eks er justerbart fra 30-80mm da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2008 tviler på du kan skru justerbart opp til 0mm, de fleste begynner vel på -20mm i forhold til standard. Og kvar gang ein justere opp eller ned vil hjulstillinga forandre seg, ergo du vil slite dekk om du ikkje tar hjulstilling etter justering. 0 mm til 30 mm har kanskje ikkje så veldig mye og si for hjulstillinga, men blir ein del når det er snakk om 0mm til 60mm feks. Håper det hjalp litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2008 Som overskriften sier er jeg lei av å skrape nedi når det har snødd på E6. Min bil har sportsunderstell som standard, vil vel si at den er senket 30mm orginalt. Skraper under når biler forran mister isklumper eller det har snødd litt. Laveste punktet under bilen er 95mm. Ønsker å få den opp i standard høyde evt. +10mm. Møller Skøyen har funnet et sett "badroad" som visnok skal heve bilen min 40mm. De mente jeg også måtte bytte demperne og ikke bare fjærer. Er det noen som vet dette sikkert. Er jo billigere å kun skifte fjærene. Hvis jeg går for KW Gewinde Version 1, som senker fra -40 til -75mm, kan jeg da kjøre lovlig med disse justert opp på 0mm eller +10mm så lenge de er godkjent på bilen med la oss si -50mm? Har disse KW mulighet for å justere høyden til det jeg ønsker? Må jeg ha 4hjuls kontroll når jeg hever og senker bilen fra 0 til 30mm? Vil denne justeringen slite skeivt på dekkene? På forrhånd takk for hjelpen. Gå opp på profilen på dekka. Jeg kjører "standard" på 225/45/17 men legger jeg på 225/45/18 sp heves bilen 12.5mm. Hvis jeg ikke har regnet helt feil er dette lovlig. +- 5% er tillat. Skulle jeg havne på 6-7 % sover jeg uansett godt om natta. Så får du i tillegg utliknet spidometermisvisningen din: smil : Problemet da er at det virker som om alle kjører sakte: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2008 Jeg monterte et spax rsx coilover kitt på min 99 a6 avant quattro det skulle senke fra 30 til 60mm, men det er hvertfall svinelavt selv om jeg har justert opp til maks høyde på demperne... Hvor mye senk jeg egentlig har nå vet jeg ikke da jeg ikke har målt høyden på en orginal bil fra hjulbuen og ned til asfalten framme og bak, men jeg får hvertfall ikke mer enn en finger mellom dekk og hjulbuen nå som det er justert helt opp på topp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 svinlavt ? med 30 mm senk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2008 Det jeg fikk var nok ikke det jeg bestilte... Dette her er mye mer enn 30mm... Om noen med en orginal a6 4b avant quattro vil måle hvor langt det er fra hjulbuene deres og ned til asfalten når de står på et rett underlag så får jeg se hva for en senk jeg har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2008 Kunne noen med justerbart senkesett, HR, FK osv på A6 4B tatt et kontrollmål fra bakken og opp til skjermen når demperne står i høyeste posisjon. Legg gjerne med dekkdimensjon som står på ved måling. På forhånd takk for hjelpen. PK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2008 Spax rsx 820 sett på 1999 audi a6 avant 1,8Tq. Framme 62,5 cm Bak 62 cm Orginalt sportsunderstell: Framme 65,5 cm Bak 63,5 cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 21, 2008 Høyde på orginalt understell er med 205/55/16: Foran: 69cm Bak 67cm Er det noen justerbare senkesett som kommer i nærheten av dette eller helst på + siden :-) Mvh PK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 21, 2008 Det du nevner der er noe av det samme jeg tenkte når jeg kjøpte justerbart senkesett; Lavt om sommeren og orginal høyde om vinteren, det har ikke jeg funnet noe sted enda... Men tanken slo meg om det er bedre med luft senking (airride) Allroaden har jo det og de fungerer det jo bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2008 Du kan kjøpe allroaden min Kjell så slepper du å bygge om bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...