#1 Skrevet November 6, 2008 syntes dette var litt rart att dem fikk såpass mye effekt ut av kun bakhjula, mens det ikke var noe last fremme : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2008 spørs om spærra er på ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2008 ja men vis han har torsen ( og ikke sveisa midtdiff) så vil jo ikke mer enn 75% av kraften sendes bakover ? virker litt mystisk det der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2008 midtre diffen er nødt til å være stiv for å få til dette. ryker man ett ledd forran medstandar differ flytter ikke bilen på seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2008 Sikkert ikke mer avansert enn girkasse med sveist midtdiff. ES-tuning har brukt samme metode tidligere, før de fikk 4wd-rulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2008 det tror jeg ikke, dvs vis du står på is med fremhjula med sommerdekk (så å si 0 friksjon) og bakhula står på grusen og får tak vil bakhjula faktisk gå rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2008 det tror jeg ikke, dvs vis du står på is med fremhjula med sommerdekk (så å si 0 friksjon) og bakhula står på grusen og får tak vil bakhjula faktisk gå rundt. dette pga at du har motstand på allehjul fordet. har spruta drivledd forran på min type 89 quattro med resultat at kun den akslen spinner å bilen står stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2008 det tror jeg ikke, dvs vis du står på is med fremhjula med sommerdekk (så å si 0 friksjon) og bakhula står på grusen og får tak vil bakhjula faktisk gå rundt. Torsen diffen trenger motstand for å virke, da den typisk kun kan videreformidle 3 ganger kraften av det hjulsettet med minst motstand.. altså 0 friksjon foran = 0 kraft bak. Er det en motstand på 10Nm foran kan man få 30nm bak.. trykker du derimot svakt på bremsen samtidig så skjer det saker og ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2008 midtre diffen er nødt til å være stiv for å få til dette. ryker man ett ledd forran medstandar differ flytter ikke bilen på seg Hehe.. bilen til Tor Egil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...