Turbo fra 150 hk tdi på 130 hk tdi?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det vil være noen forskjell på også montere en turbo fra 1,9 tdi motoren på 150 hk orginalt som ble levert på golf og bora på min 130 hk 1,9 tdi passat 3bg? Bytte turbo og sette i den som sitter i 150 hk altså. Eller er det den samme turboen?

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme turbo, mener jeg. VNT17.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme turbo, mener jeg. VNT17.

Ikke samme turbo:

150hk: GT1749VB

130hk: GT1749VA

Pass også på at Golf har tverrstilt motor mens Passaten din har langsstilt. Kan være forskjeller av den grunn monteringsmessig men er ikke sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Da er det hvertfall en annen turbo. forhåpentligvis en litt større. Men hadde vært artig og vist om dette hadde gått:)

Takker for svar fra dere to hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er støtte dimensjon på utløpet på trykkside av VB, i tillegg er det annen vinkel på inn og utløp så den passer ikke rett på. Forskjellene mellom 130hk og 150hk er turbo, trykkrør, IC, topp-bolter og diverse småting. Dyser og resten av motoren skal være lik - for tverrstilte motorer. For langsstilt vil den ikke passe dessverre. En annen sak er jo at dreiemomentet en slik kan levere med et godt program tar knekken på både clutch og svinghjul - og vel tyner kassen godt og.

Så du må nok regne med å skifte mer enn bare turboen for å hente ut de 200hk du tenker på. Personlig syntes jeg det ble vel dyre hester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.