Anbefalte innlegg

får ikke lamdaen til og fungere uten at jeg vet hvorfor:o. den fungerer ca 1 min etter hver start, men så hopper den ut ifølge vag-com, prøvd 3 forskjellige for og utelukke at det er selve lamdaen. og sett etter ledningsbrudd men ikke funnet noe. målt kontakta med multimeter også og det er spenning på alle kontaktene, så kan det være hjernen som kødder. noen andre som har vært borti dette

takker for svar

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke lamdaen til og fungere uten at jeg vet hvorfor:o. den fungerer ca 1 min etter hver start, men så hopper den ut ifølge vag-com, prøvd 3 forskjellige for og utelukke at det er selve lamdaen. og sett etter ledningsbrudd men ikke funnet noe. målt kontakta med multimeter også og det er spenning på alle kontaktene, så kan det være hjernen som kødder. noen andre som har vært borti dette

takker for svar

mvh

Hmm, jeg hadde dette problemet på 1,6`n min, der fantde en feil i lamdasonden, men der viste det seg at det hadde vært en sammenheng med, tenningsmodulen (Coil) - Plugger, samt pluggledninger!

Se over dette, er det irr på ledningene ved tenningsmodulen!

Nils Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er symptomene når denne kødder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg hadde dette problemet på 1,6`n min, der fantde en feil i lamdasonden, men der viste det seg at det hadde vært en sammenheng med, tenningsmodulen (Coil) - Plugger, samt pluggledninger!

Se over dette, er det irr på ledningene ved tenningsmodulen!

Nils Tore

hmm dette skal jeg se etter

takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er symptomene når denne kødder?

den blir ustabil på tomgang, luggette oppover i registeret til jeg får ladetrykk.og den står og hopper mellom 19og 20 på af måleren, denne bør vel ligge rundt 14,7 egentlig, når den fungerer og jeg ser den regulerer på vagcomen så ligger den nemlig mellom 14,5 og 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, meget rart... har du chippa bilen? siden du har utelukket at det er selveste lambdaen så er det fullt mulig at problemet kan ligge i ecu`en... catn din kan også være tett og dermed gi feil utslag på verdiene. hvilken temp får du feks på tomgang på eksosen? om du går inn i en spes modul i vagcom, mener det var readness, får du se om avgass testen er ok, er den ikke det vil det være markert med rød skrift... feks: passed/incomplete/failed osv...

et annet alternativ er å koble til vagcom under kjøring og å få opp et flytende grafskjema, der du velger lambda,lmm,tenningstid,af osv for å se om det er noe uvanlig på tenningen. du skal se det rimelig fort om noe er galt.

som du sier, når den fungerer og regulerer helt rett i vagcom så tyder det på at en annen ting påvirker lambdaen uten tvil.

Håper du ble litt klokere:) -Reidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.