koplingskjema på audi a6 2.5tdi 1997

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Er det noen der ute som vet hvor man finner et oversiktlig koplingskjema til min audi.?

Så lurer jeg da også på hvor i det huleste man finner disse sensorene som f.eks: speed sensor G68, gearbox speed sensor G38 osv.??

Finnes det noen grei oversikt over dette eller må man ha abonemang for å finne ut av dette.

(betaler svært gjerne abonemang for å finne ut av denne kjerra mi som har stått 3 mnd i garagen nå:confused:)

Er det noen flinke folk som vet noe om disse tingene, er jeg glad for all info.

Denne feilmeldingen fikk jeg opp på et verksted

Contents [hide]

1 00652 - Gear Monitoring

1.1 00652 - Gear Monitoring: Implausible Signal

1.1.1 Possible Causes

1.1.2 Possible Solutions

1.1.3 Special Notes

00652 - Gear Monitoring

00652 - Gear Monitoring: Implausible Signal

Possible Causes

Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK

Vehicle Speed Sensor (G68) dirty/faulty

Impulse Wheel dirty or Installation faulty

Gearbox Speed Sensor (G38) dirty/faulty

Impulse Wheel dirty or Installation faulty

Multi-Function Switch (F125) faulty (but not detected)

Clutch or Valve Body faulty

Automatic Transmission Fluid (ATF) Pump faulty

Possible Solutions

Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level

Check/Clean/Replace Vehicle Speed Sensor (G68)

Check/Clean/Replace Gearbox Speed Sensor (G38)

Check/Replace Multi-Function Switch (F125)

Check/Replace Clutch and/or Valve Body

Special Notes

The ratio of engine speed to gearbox output speed in the currently engaged gear is implausible.

Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, er det åpen for gjester å legge inn tråder? En åpenbar fordel med å være medlem er at man kan legge inn bosted i sin profil (vet ikke helt om profilen synes i det hele tatt for ikke-medlemmer), så kan det være noen vennlige sjeler i nærheten som har delene som trengs ellersom kan hjelpe til med å ta diagnose med vag-com som ofte gir mer forståelige og enklere feilmeldinger enn den lange meldingen du har fått.

Du bør beskrive hvilke problemer du har, og ikke bare feilkodene. Slurer kasse, vil den ikke gire, ulyder, forskjell på varm og kald, etc. Og oppgi hvor langt den har gått siden siste olje/filterskift. Slike opplysninger kan være nyttige for å få fornuftige svar.

Jeg antar at du har automatkasse. Det hender at det blir feil i multifunksjonsbryteren som omgjør girvaier posisjon til elektrisk styring. En liten enhet som sitter på innsiden av venstre kasse-feste, som varier går inn på og ledning går ut av og er plugget inn på baksiden av kasse. Feil ved denne kan gi mange ulike feilkoder.

Såvidt jeg husker sitter det et par sensorer godt synlig på kassa. Speedometersensor sitter rett foran uttak for venstre drivaksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.