#1 Skrevet November 8, 2008 God dag Bergen Har sett etter ny bil, og ramlet over denne i nærheten av dere, så tenkte jeg skulle høre om det var noen der som kjente til denne bilen... http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950873 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2008 Kanskje Ole-Jørgen Frimann Nilsen her inne kan hjelpe å evt se på, bor vel i nærheten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2008 Hei Ja, er ikke så veldig langt vekke dette:) Jeg kan gjerne se på den for deg en dag. Du kan jo snakke med selger og forklare casen, at en annen ser på den for deg osv. Så kan jeg kontakte selger for nærmere avtale:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2008 Hadde vært supert om du kunne sett på den for meg Har sendt mail til selger nå, så da sier jeg fra når jeg har hørt fra ham. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2008 Da har jeg fått svar fra ham allerede, og bortsett fra en ripe som er kommet på høyre side etter at annonsen ble lagt ut virker bilen interessant. Så om du hadde giddet å ta en tur og se på den, evt prøvekjøre den når du får tid, så hadde jeg vært veldig takknemlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2008 Da har jeg fått svar fra ham allerede, og bortsett fra en ripe som er kommet på høyre side etter at annonsen ble lagt ut virker bilen interessant. Så om du hadde giddet å ta en tur og se på den, evt prøvekjøre den når du får tid, så hadde jeg vært veldig takknemlig Okei, skal se om jeg får tid senere idag:) Er det noe spes jeg skal se etter utenom vanlige A4 feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2008 jeg skal inn til eieren nå kl 1400:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2008 Her er en som du ikke trenger å dra så langt for å hente. og den er fortsatt tilsalgs. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=134678 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2008 (endret) Da har jeg sett og prøvd bilen. Fikk et bra intrykk av bil og eier. Han viste meg de ripene det var snakk om, den siste var kanskje 6-10cm lang og var veldig tynn. Den gikk akkurat igjennom lakken og inn på det hvite feltet. Bilen var god å kjøre og bra gassrespons. ingen fjusking eller lyder fra multiknirken. Jeg tror muligens venstre hjullager foran lager en liten lyd, er også mulig det er drivknuten. Drivakselmansjetten så grei ut på samme side. På vinterdekkene er det standard 15" audi alu, dekkene så ganske bra ut. Sommerdekkene holder sikkert en sesong til. Det sto Ventus sport på de. Han sa at etter han la om til vinterdekk virket bilen litt nervøs og fløt liksom på veien. Styreresponsen ble også dårligere. Han trodde boltene var feil, men jeg forklarte at det er sikkert siden han har 225/40-18 på sommer og 195/65-15 på vinteren:) Motoren gikk fint på tomgang uten noen tikkelyder og den var fin og tørr. Kjølevesken var innenfor normalen. Jeg så at det har vært en lekasje i en skjøt ovenfor litt til venstre i forhold til ekspansjonstanken en NAF test er sikkert lurt uansett hvor bra en bil kan virke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2008 Her er en som du ikke trenger å dra så langt for å hente. og den er fortsatt tilsalgs. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=134678 Joda, har sett den ,men synes den er gått litt for langt Da har jeg sett og prøvd bilen. Fikk et bra intrykk av bil og eier. Han viste meg de ripene det var snakk om, den siste var kanskje 6-10cm lang og var veldig tynn. Den gikk akkurat igjennom lakken og inn på det hvite feltet. Bilen var god å kjøre og bra gassrespons. ingen fjusking eller lyder fra multiknirken. Jeg tror muligens venstre hjullager foran lager en liten lyd, er også mulig det er drivknuten. Drivakselmansjetten så grei ut på samme side. På vinterdekkene er det standard 15" audi alu, dekkene så ganske bra ut. Sommerdekkene holder sikkert en sesong til. Det sto Ventus sport på de.Han sa at etter han la om til vinterdekk virket bilen litt nervøs og fløt liksom på veien. Styreresponsen ble også dårligere. Han trodde boltene var feil, men jeg forklarte at det er sikkert siden han har 225/40-18 på sommer og 195/65-15 på vinteren Motoren gikk fint på tomgang uten noen tikkelyder og den var fin og tørr. Kjølevesken var innenfor normalen. Jeg så at det har vært en lekasje i en skjøt ovenfor litt til venstre i forhold til ekspansjonstanken en NAF test er sikkert lurt uansett hvor bra en bil kan virke Suverent. Tusen takk for hjelpen. Med tanke på ripene er jeg litt i tvil. Kan fort bli dyrt å få lakkert opp igjen Hjullager eller drivknute kan jeg bytte selv, men skulle jo helst vært sommer da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2008 Hvis ripene ikke er så ille går det å polere dem vekk. og du må vel påregne å skifte register rem på denne snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 9, 2008 Joda, har sett den ,men synes den er gått litt for langt Suverent. Tusen takk for hjelpen. Med tanke på ripene er jeg litt i tvil. Kan fort bli dyrt å få lakkert opp igjen Hjullager eller drivknute kan jeg bytte selv, men skulle jo helst vært sommer da Bare hyggelig:) Jeg hadde ikke brydd meg så mye med ripene, du kan nok polere de ganske bra vekk:) Hvis du følger Ben Øye sine råd forsvinner de nok helt. De var ganske tynn. Du går gi en lyd hvis jeg skal hente deg på Flesland da;) Han sa også bilen hadde vært på service på 86000km, den hadde nå gått 97000km:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2008 sa han noe om hva som hadde blitt gjort på forrige service? Lurte også litt på setene.. fikk noen bilder der det så ut som det var noen heftige flekker i baksetene, men det kunne se ut som vannflekker også.. så du noe slikt når du var innom der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2008 sa han noe om hva som hadde blitt gjort på forrige service? Lurte også litt på setene.. fikk noen bilder der det så ut som det var noen heftige flekker i baksetene, men det kunne se ut som vannflekker også.. så du noe slikt når du var innom der? Nei, det gjorde han ikke. Ja, fanen det glemte jeg å skrive: bh : Det var noen saftige vannflekker i baksetene, foran også. Han sa at hadde snakket med CarCleaningCompany, de skulle vaske setene. Men hvordan setene hadde blitt slik vet jeg ikke. Det dugget i allefall ikke i bilen, men den var god og varm når jeg kom...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2008 Beklager off-topic, men slike situasjoner som dette gjør medlemsavgiften alene verdt å betale i VACN. Suveren service og innsats Ole-Jørgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 10, 2008 (endret) Beklager off-topic, men slike situasjoner som dette gjør medlemsavgiften alene verdt å betale i VACN.Suveren service og innsats Ole-Jørgen! Du er unnskyldt off-topicen Helt enig med deg. Helt suverent av Ole-Jørgen å stille opp for et med-medlem på denne måten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 10, 2008 Beklager off-topic, men slike situasjoner som dette gjør medlemsavgiften alene verdt å betale i VACN.Suveren service og innsats Ole-Jørgen! Du er unnskyldt off-topicen Helt enig med deg. Helt suverent av Ole-Jørgen å stille opp for et med-medlem på denne måten Takk skal dere ha;) Kjekt å hjelpe, pluss nå har jeg også prøvd en B6 1,8T:nana: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 11, 2008 Med mindre NAF-kjøpstesten kommer tilbake med masse feil, så ser det ut som det blir denne bilen på meg Atter en gang en stor takk til Ole-Jørgen som gadd å ta seg tid til å se over den for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 11, 2008 Med mindre NAF-kjøpstesten kommer tilbake med masse feil, så ser det ut som det blir denne bilen på meg Atter en gang en stor takk til Ole-Jørgen som gadd å ta seg tid til å se over den for meg Okei, det blir jo bra: smil : Når skal den inn til test da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 11, 2008 enten nå på fredag, eller den 17.11 . . . . hvis alt går etter planen derimot så reiser jeg nedover neste uke hvis jeg klarer å ordne meg fri fra jobb. Skal den inn den 17.11 så reiser jeg ned tirsdag eller onsdag rett etter Tenkte jeg skulle kjøre om rosendal på vei nordover og hilse på onkelen min også, så kan jeg jo ta en tur og se etter baneanlegget de skulle bygge der... selv om det sikkert ikke er mer enn en gravemaskin eller to der nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 18, 2008 Da er bilett bestilt, og jeg ankommer bergen førstkommende onsdag for å hente den nye doningen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 18, 2008 Gratulerer Såg ut som en meget fin bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 18, 2008 Takk takk Gleder meg nesten til å kjøre denne oppover til Bodø, selv om det er litt langt Skal ha meg en pitstop innom rosendal fjordhotell og hilse på slekt og gamle venner før jeg tar turen nordover, så blir en bra tur dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 18, 2008 Om en gjør det til en liten bilferie så er det helt supert å hente bil langt vekk Jeg selv stresset når jeg henta RS2en.. Buss til krsand og kjøre opp igjen i ett strekk.. To pauser på vei opp.. uff.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 18, 2008 Høres "litt" stressende ut ja Har ikke tid til å stoppe så veldig lenge siden jeg må være tilbake i Bodø på fredag kveld, men en liten overnatting i rosendal må vel gå greit om bilen går greit mesteparten av veien Har forresten fått tips om at det er en eller annen tunnell der nede hos dere som jeg burde stoppe innom for litt photoseanse av nybilen.. var visst noe tegninger og lys og greier der.. noen peiling på hvor jeg kan finne den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...