S6 LED på A4 B7 (noen med en god oppskrift)

Anbefalte innlegg

Har lyst på S6 LED tåkelys i S-line fronten i stedet for de runde tåke/kurvelysene som sitter originalt i S-line fronten. Men, jeg vil jo samtidig at det skal se bra ut, og som om det kom rett fra fabrikk.

 

Er det noen som har tatt seg bryet med dette, jeg tenker på modifikasjonen, kurven på S6 led stripen i forhold til originalkurven på A4 B7 S-line front osv...

 

Hadde vært morsomt hvis noen hadde en fet oppskrift (bilder).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tnx Joakim. Har sendt et PM til Inge, så for vi se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt et PM til Inge, så for vi se...

 

...og PM er besvart.

 

Et bilde her også som viser litt.

 

LED-lyktene ligger på innsiden av fangeren ca like langt som det er merket med grått.

IMG_7949.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, nå skjønner jeg, du har fått den inn iluftinntaket ja. Men litt havnet bak fangeren. Ok, da er jeg et steg lenger, men jeg må skaffe meg 2 nye luftinntak som passer i S-line front, og uten de bedritne halogenlampefestene (lik Inge sine) Er det originale til TDI ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er modifiserte A6 tåkelysgriller.......Er jeg på jorde Inge?

Luftinntakene til IC sitter løs bak disse som i ditt tilfelle er lik på begge sidene hvis sigen din stemmer(2.0TFSI).

 

Har lest litt om noen som mener at S6leddene blokkerer en del av lufttilførselen til IC noe som ikke er så veldig gunstig. Er nok sikkert ikke markant forskjell kan jeg tenke meg. Go for it!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er modifiserte A6 tåkelysgriller.......Er jeg på jorde Inge?

Luftinntakene til IC sitter løs bak disse som i ditt tilfelle er lik på begge sidene hvis sigen din stemmer(2.0TFSI).

 

Har lest litt om noen som mener at S6leddene blokkerer en del av lufttilførselen til IC noe som ikke er så veldig gunstig. Er nok sikkert ikke markant forskjell kan jeg tenke meg. Go for it!

 

Du er ikke helt på jordet der Eirik;). Tåkelysgrillene er ikke fra A6 men fra S6 de også, samme som LED-lyktene.

 

Tror ikke lyktene blokerer vesentlig for luft til IC. De sitter helt opp til kanten av fangeren og det er god plass under. Vil ikke tro det har noen betydning på en "original" bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å kjøre på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelysgrillene er ikke fra A6 men fra S6 de også, samme som LED-lyktene.

 

Passet S6 tåkelysgrillene rett inn i A4B7, eller var det massiv dremmelfresing på gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passet S6 tåkelysgrillene rett inn i A4B7, eller var det massiv dremmelfresing på gang?

 

Nei de passer ikke rett inn. Det er litt Dremmeljobb på de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tnx Inge. Går nok på alikevel. Sjekk ut nytt ratt i dag : smil :

 

TTSRattsmall.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tnx Inge. Går nok på alikevel. Sjekk ut nytt ratt i dag : smil :

 

[ATTACH]108671[/ATTACH]

 

Her er vel Inges A4 også et forbilde... Han har RS4 rattet i sin...:)

 

Ang mods av S6 lykter, så er det litt tilpasning, som inge sier. Litt petter smart inne i hodet så får du det til. Nå er det en stund siden jeg gjorde dette på min gamle Sportsback, men jeg brukte sikaflex og dremmel...;) Ble bra som bare det...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten :bump: på denne;

 

Nå har jeg kommet litt lenger med "prosjektet" S6 LED i B7, men må jeg ha av hele fronten, eller er det et triks for å få ut det Audi kaller luftinnstrømningsgitteret på B7 S-line? Eller er det skidplates som må ut. Setter pris på et par ord her fra noen som har hatt det ute allerede.

 

Snakket med Møller i dag, og de skulle har 137.- for et sett med S6 gitter, noe jeg synes var helt unormalt billig. En parklyspære koster jo 109.- :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftinntakene på B7 S-line, er bare å ta rett ut. Du stikker noe inn og vipper det ut. Pass på så du ikke knekker det...

 

Trenger ikke av med fangeren, det trengte ikke jeg hvertfall... Men det var på A3 Sportback....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangeren MÅ ikke av men det er lettere å jobbe med tilpassingen når den er av og man kan få den opp i riktig arbeidshøyde. Litt lettere enn å ligge på bakken foran bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan festet du de inni der Inge? Både lyktene og S6 grillene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangeren MÅ ikke av men det er lettere å jobbe med tilpassingen når den er av og man kan få den opp i riktig arbeidshøyde. Litt lettere enn å ligge på bakken foran bilen.

 

Inge, forventer du en reaksjon fra verksted ved første PKK ? I en annen tråd jeg startet i tuning viser det seg at Møller (og andre) rapporterer ganske strengt om dagen. Det er jo en "synlig" modifikasjon, og akkurat det diskuteres ganske friskt i den tråden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inge, forventer du en reaksjon fra verksted ved første PKK ? I en annen tråd jeg startet i tuning viser det seg at Møller (og andre) rapporterer ganske strengt om dagen. Det er jo en "synlig" modifikasjon, og akkurat det diskuteres ganske friskt i den tråden...

 

Det har jeg ikke tenkt på en gang. Det er noe jeg da vil spørre om før jeg bestiller time for kontroll. Hvis det viser seg å bli et problem har jeg en reservefanger som jeg kan sette på i annledning dagen.

 

Hvordan festet du de inni der Inge? Både lyktene og S6 grillene.

 

Lyktene er festet med selvkonstruerte braketter. Grillene er tilpasset og ligger som lyktene noen cm på innsiden av fangeren mot hjulbuen og er festet med en skrue inn mot midten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kommer vel langt med dremmel og litt sikaflex regner jeg med. Jeg gjør et hederlig forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på en gang. Det er noe jeg da vil spørre om før jeg bestiller time for kontroll. Hvis det viser seg å bli et problem har jeg en reservefanger som jeg kan sette på i annledning dagen.

 

 

 

Lyktene er festet med selvkonstruerte braketter. Grillene er tilpasset og ligger som lyktene noen cm på innsiden av fangeren mot hjulbuen og er festet med en skrue inn mot midten.

 

kjenner en som har en ny polo gti som har montert s6 dioder i fangeren han nevnte for meg her omdagen at han ble stoppet i teknisk kontroll å fikk mangellapp på diodene da bilen ikke var typegodkjent med det.: klø : hadde personlig funnet en vei rundt det om jeg tok en pkk med det.. flere muligheter så man slipper anmerke det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm........Blit litt skeptisk av slikt. Orker ikke drive å bytte fanger i tide og utide.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du montert Jan T?

Inge har du hørt noe i forhold til PKK?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått gjort det enda, delene ligger i esken fortsatt på kontoret. Har hatt for mye å gjøre, og null overskudd. Men, det skal skje, uansett PKK eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inge har du hørt noe i forhold til PKK?

 

Har ikke sjekket noe rundt dette. Blir det ett problem tar jeg det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei. Spent å se hvor lenge jeg kommer til å ha de liggende i eska.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.