Anbefalte innlegg

Noen som vet om komplett fordelerstamme fra 2.2liter i 86mod passer på en 1988 2.3e NG motor? Har en Ng motor med deffekt hallgiver, men har bare en eldre fordelerstamme liggenede. Den gamle har mindre "celler" for hallgiver(åpningstider), + at aksling hvor rotor monteres er tjukkere men selve rotor er likedan.

Noen som har prøvd om det funker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, 2,2 blir for "gammelt". Men alle 2,3 i 100 typ44, c4, b3, b4, coupe og cab passer. Sjekket dette da jeg bytta på min i fjor høst.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roy Hermod Sæternes

Prøvde du den eller?

 

Nei, men den serien med fordelere til 2,2 går ikke inn i serien som ble levert til 2,3 i hvertfall. Disse ble fornyet et utall ganger, mao så er det flere forskjellige delenummer som i praksis er samme del. Men på 2,2 var det aldri "samme" del som 2,3. Hva forskjellen er vet jeg ikke, så skal derfor aldri utelukke at en 2,2 fordeler passer.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.