Traversforinger Typ 89Q Coupe - ikke alu/stål????

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere alle foringene på bilen nå som motoren er ute, men vil ikke ødelegge comforten i bilen. Blir poly eller street-line (034) på alt - MEN - jeg finner ikke nye traversforinger i sterkere gummi! Finner kun i alu eller stål, er det noen som vet av dette ?

 

Ønsker ikke mere støy i bilen, og etter hva jeg har forstått vil aluforinger øke støyen betraktelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bilen brukes til noe annet enn banekjøring er ihvertfall aluforinger helt bak mål, det blir helt "stuttkjerre" med slike, da det er helt stivt. Gå for originale gummiforinger, det er en revolusjon i forhold til 15-20 år gamle tilsvarende.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kanskje rett. Sist jeg kjørte bilen gikk den langs veien som ei afrikansk analhore med virus på balansenerven, vil helst unngå mere av det. Gikk jo sideveis når jeg ga på, hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet traversforinger på min Audi 100, og selv om de gamle ikke virket spesielt dårlige var det totalt dag og natt etterpå. Føltes som "ny bil" igjen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagring, akselholder

akselbjelkens bærelager / fôring for motorfeste

tykkelse/styrke 46,0 mm, indre diameter 12,0 mm, utetrykkmåler 39,0 mm, gummi/metall, monteringssted foran, vekt 0,14 kg, nødvendig antall 2

 

er det fire slike jeg trenger da ? 92 kr stykk ? hørtes billig ut ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bilen brukes til noe annet enn banekjøring er ihvertfall aluforinger helt bak mål, det blir helt "stuttkjerre" med slike, da det er helt stivt. Gå for originale gummiforinger, det er en revolusjon i forhold til 15-20 år gamle tilsvarende.. ;)

 

Blir faktisk ikke så stor forskjell om man monterer det med aluforinger. Man har jo fortsatt foringer i bærearmene. Mange bilmodeller bolter traversen rett i ramma uten noen form for foring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger, hva legger du i ikke så stor forskjell ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, sant det, men om man har stivere foringer "hele veien", altså noe knallharde greier i bærearmene også, blir det fort litt galt. Et eller annet sted er det greit å ha noe som isolerer litt, om det er i travers eller bærearmer har nok ikke særlig mye å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble usikker her nå, tar mer enn gjerne i mot flere synspunkter! Blir det bråk, eller ikke ? Har komplett bestillingsliste til understellet bortsett fra dette ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superflex selger traversforinger i poly til type 81/85/89

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fant dette. Nå stiller jeg meg egentlig bare spørsmålet; hvor mye mere bråk blir det med aluforinger. Noen som har en formening om dette ?? Skal bestille mye fra 034 nå snart, og undrer meg om jeg skal ta med det ... vil ikke ha noe støy i bilen som er unødvendig kontra fornuft sett i prestandaøyemed, men ikke siste extremist :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, sant det, men om man har stivere foringer "hele veien", altså noe knallharde greier i bærearmene også, blir det fort litt galt. Et eller annet sted er det greit å ha noe som isolerer litt, om det er i travers eller bærearmer har nok ikke særlig mye å si.

 

Blir helt klart mer støy jo stivere det er. Har alu traversforinger og poly bærearmsforinger på min og med knallhard fjæring/demping i tillegg så høres/kjennes det på ujevn vei : smil : På vanlig vei merker man lite til det faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med aluforinger blir det ikke merkbart mer søy anna enn om du glemmer å skru til noen skruer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva legger du i lite Roger ? Er jo ikke på grusvei jeg er redd for støyen siden det vil være coilovers etc på bilen uansett, er om jeg skal kjøre landeveien i 20+ mil jeg vil ha comfort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva legger du i lite Roger ? Er jo ikke på grusvei jeg er redd for støyen siden det vil være coilovers etc på bilen uansett, er om jeg skal kjøre landeveien i 20+ mil jeg vil ha comfort.

 

Comfort'n ligger i hovedsak i fjærer og dempere. Om du monterer aluforinger i travers og poly i bærebruer på en std bil så merker du ikke så mye på landeveien siden en Coupe ikke er verdens stilleste bil i utgangspunktet uansett. Monterer du derimot harde fjærer og dempere så hjelper det ikke om du har gummiforinger overalt. Det humper uansett og spesielt i lave hastigheter.

Best comfort vil helt klart en orginal bil med orginale felg og dekkdimensjoner gi. Derfra går det stort sett nedover så det blir et prioriteringsspørsmål :)

Mitt tips er at om du har harde fjærer og dempere samt lavprofildekk, så kan du like godt kjøre på med stive foringer også. Er bilen orginal så hold den orginal og monter gummiforinger.

Bilen min er "bedriten" å kjøre i byen pga hard fjæring som gir humpete gange. På landeveien i 80+ er det ikke så ille, men man kjenner ujevnhetene godt. På bane i 150+ så faller alt på plass :)

Man må bare bestemme seg for hva man vil prioritere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg på ett punkt Roger. Har en kompis med hen 100% orginal Coupe 2.3 20v Quattro i topp stand, med 16" dekk/felg. Ikke senket. Gamlingen har en 03 Passat TDi, helt standard, og vil ikke si det stor forskjell på comforten på de to bilene. Helt seriøst ærlig og gjennomtenkt. Det er vel bare kanskje lenge siden noen kjørte en "tait" orginal coupe?

 

NB! Det er ikke slaglyder jeg tenker på, men mere videreført asfaltstøy, vibrasjoner fra motor etc. Har hatt en banerigga energti, og jeg husker med gru hvordan det var å kjøre den. Rått, men forferdelig mye vibrasjoner og summelyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg på ett punkt Roger. Har en kompis med hen 100% orginal Coupe 2.3 20v Quattro i topp stand, med 16" dekk/felg. Ikke senket. Gamlingen har en 03 Passat TDi, helt standard, og vil ikke si det stor forskjell på comforten på de to bilene. Helt seriøst ærlig og gjennomtenkt. Det er vel bare kanskje lenge siden noen kjørte en "tait" orginal coupe?

 

NB! Det er ikke slaglyder jeg tenker på, men mere videreført asfaltstøy, vibrasjoner fra motor etc. Har hatt en banerigga energti, og jeg husker med gru hvordan det var å kjøre den. Rått, men forferdelig mye vibrasjoner og summelyder.

 

Du har sikkert rett i det der med "tait" orginalbil. De fleste er godt brukt nå uansett om de "kun" er i orginal stand :)

Asfaltstøy er vel mer dekkavhengig enn foringsavhengig. Med orginale motorfester og girkassefester så blir det ikke mer motorvibrasjon uansett hva du gjør med travers og bærebruer. Har byttet til litt hardere fester og kjenner at det kommer mer vibrasjoner i området 15-1800rpm ved belastning, men ikke plagsomt. En annen ting som virkelig kan ødelegge komforten er eksosanlegg med resonans. Durer i hele bilen ved enkelte turtall. Min er heldigvis ikke slik, men har sittet på biler med 3" anlegg som har vært plagsomme å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv vet jeg om 034efi, Superflex og Powerflex som fører poly til Audi. Mulig noen andre vet mere ?

Men tror du kan bruke en kombinasjon av A4 og 90Q sine foringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv vet jeg om 034efi, Superflex og Powerflex som fører poly til Audi. Mulig noen andre vet mere ?

Men tror du kan bruke en kombinasjon av A4 og 90Q sine foringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.