#1 Skrevet November 9, 2008 Heisann. Jeg har en 04 modell passat som har orignalmontert xenon. Det er så klart lyktespylere på denne. Må man gjøre noe spesielt for at disse skal starte? Når jeg vasker vinduet så trodde jeg den skulle spyle lyktene når nærlyset var på. Det gjør den altså ikke. Er det noe jeg gjør feil? Noen fancy måte for å få startet de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2008 Nærlys som i kjørelys eller nærlys som i bryter for lys er vridd over? Ute på utrolig tynn is nå, men mener at (erfaring fra mammas golf 4) lyset må være skrudd på for at lyktespylerene skal virke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2008 Bilen er fra tyskland så jeg må vri bryteren på for at jeg skal få lys. Så det er når jeg har kjørelysene på (Nærlys) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2008 Okay. Da vet jeg desverre ikke. Har ikke lyktespylere på min Passat. Ikke som jeg vet ihvertfall, regner med det er likt som på mk4 golf, at lyktespylerene kommer opp av fangeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2008 Det skal være likt ja. Spylere som kommer opp av fanger. Er det ikke bare slik at når lysene er på så skal disse spyles på likt med frontruta... De kommer hvertfall ikke opp og spyler lyktene. Noen som kan gi meg en forklaring på hvordan dette funker rent teknisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2008 Anybody??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2008 Jeg har en -03 Passat 3BG med lyktespylere, dog UTEN xenon. Min bil er utstyrt med automatiske kjørelys, dvs. kjørelysene tenner så snart jeg slå på tenninga med lysbryteren i AV-stilling ("0"). Så lenge lysbryteren står i denne posisjonen virker ikke lyktespylerne. Fordelen med dette er at man ved mye bruk at vindusspylerne (på dagtid) sparer en del spylervæske. Ulempen er skitne lykter. Hvis jeg slår lysbryteren over til "fullt lys" ("2"), så virker lyktespylerne sammen med vinudsspylerne med en tidsforsinkelse på ca. 1,5-2 sek (anslagsvis). Dvs. man må spyle i 1,5-2 sek før lyktespylerne trer i kraft. Om det er slik på en bil med originalmontert xenon, vet jeg ikke. Hva som kan være feil på din bil, har jeg ingen gode svar på. Feilen kan være både elektrisk og/eller mekanisk. Det kan være feil på reléet som styrer spylinga til lyktene. Det kan være blokkering i slangene til lyktespylerne. Det kan være "lukene" i støtfangeren som ikke åpner seg som de skal. Disse blir "dyttet" åpne av spylerarmene til lyktespylerne. Mange mulig kilder til feil. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2008 Takk for svar. Får se hva som skjer hvis jeg spyler lengre. Har vel egentlig aldri spylt så lenge enda. Får prøve. hvis ikke blir det feilsøking... Skal ha bilen på eu i dag så får se om det blir bemerket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...