Anbefalte innlegg

Vet det er side opp og side ned om dette på forumet, men alt er så uoversiktlig og stappet av offtopic at jeg like så greit spør på nytt...

Er det noen her som har mulighet for å lage adapter eller som vet om noen som gjør det / skaffer til en rimelig penge?

Er ikke helt sikker på boltsirkelen på felgene jeg har, men TROR det er 5*112 (mercedes felg iallefall). Er felg av typen BBS RC 7x15 et 22 som jeg tenkte å kaste på den nyinnkjøpte Polo C classic`en.. Denne har boltsirkel 4*x100....

Trenger ikke adapter før sommeren evnt, men vil bare forhøre meg om det er mulig å få tak i til en ok pris.. Er det snakk om 3-4 lapper så er det ikke så aktuelt lengre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto annonse i siste bilsport, han lager adaptere 4stk til rundt 1500 tlf 070-561 44 53..

veit ikke hvordan det er med sånne utenlandske nr men det som står der er samme som sto i annonsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, skal sjekke det ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette Knut?

Fikk du tak i adapter fra 4x100 til 5x112....

Trenger det selv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble lagt på is.. Ble litt andre innkjøp så jeg droppa felger på polo`n .. Kunne kanskje prøvd å fått tak i noen igjen hvis flere skulle hatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ihvertfall to stk her på forumet som kan lage slike, John Arne og Kenneth. Men det koster vell fort litt uansett hvem som lager de eller om en kjøper fabrikk produserte.

Litt usikker om 4x100 -> 5x112 i det hele tatt går eller om en vil få kollisjon på ett av hulla. Uansett er det ikke så veldig mange felger med 5x112 som en vil kunne bruke adapter på da innpresset er for lavt. F.eks. de det her var snakk om med ET22, med adapter blir dette rundt 0 i innpress og da vil en ha felger som bygger seriøst langt ut! Derfor Porsche felger er så mye brukt med adapter da de ofte bygger lite ut (har innpress på 50-60 tallet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo med tiden høre hvordan muligheten er for å få laget noe slikt.. 4x100 - 5x112 skulle vel gå greit? Er det ikke 4x108 det kræsjer med?

Ingen ting er værre enn at man kan prøve. Passer det ikke så passer det ikke, men uansett så skal hjulene på utsiden her, men selvfølgelig til en grense..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med ET 22 er du allerede helt på grensen av hva du får innenfor orginalskjermene. Har ET20 bak på min med 195/40-16 (som er 3mm større i diameter enn 195/45-15)

108/4 til 130/5 går ikke pga at hullene treffer hverandre. Vet ikke om noen som lager adapter fra 4/100-5/112, tror det butter også. Kan jo bruke dobble adaptere da fra 4/100-5/100-5/112. Da snakker vi jo at de bygger 40-50 mm

mitt råd, kjøp andre felger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må gå an å forstå at antall hull bør/må være likt, for da kan det borres " i mellom" de eksisterende. Det å bore flere hull enn opprinnelig vil sannsynligvis føre til at minst ett av de nye hullene vil komme så nær de tidligere borrede at dette ikke anses forsvarlig. Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John, på 4/100-5/130 adapterene mine er det god plass mellom hullene, men det skyldes jo at det er stor 30 mm forskjell på sirkelen. På 4/100-5/100 adapteren, bruker skrur du tre skruer fra adapter til nav, og den fjerde er en lang bolt som går gjennom felg og adapter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ihvertfall to stk her på forumet som kan lage slike, John Arne og Kenneth. Men det koster vell fort litt uansett hvem som lager de eller om en kjøper fabrikk produserte.

Litt usikker om 4x100 -> 5x112 i det hele tatt går eller om en vil få kollisjon på ett av hulla.

Stemmer at jeg lager adaptere.

Har fått mange forespørsler etter at jeg lagde til Bad'Roc og A8 lowrideren.

Jeg tar mellom 2 og 3k for en sånn jobb (spørs på måla).

Vedlagt tegning på 4x100 -> 5X112

som dere ser krasjer ett av hulla, det går an å kjøre med til og fra utstillinger men funker dårlig på bane : rolleyes

dump.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Da slapp jeg å lure lengere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg få tak i adaptere? Trenger 4x100 til 5x100 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

108/4 til 130/5 går ikke pga at hullene treffer hverandre.

Dette er du selfølgelig helt sikker på : smil :

attachment.php?attachmentid=6929&stc=1 Hadde ingen som helst problemer med mine custom adapter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump. Nytt spm om adaptere?

Noen som veit sånnc a hvor breie jeg trenger...

Felgene har et ET på 52,4.... Hvor breie adaptere bør jeg da ha? 25mm eller breiere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for at det skal se bra ut bør du vel havne på et innpress rundt 15-20 foran og noe lavere bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for at det skal se bra ut bør du vel havne på et innpress rundt 15-20 foran og noe lavere bak?

Fvor breie trur du jeg trenger a Frode? Får ikke testa dine denne gangen heller siden jeg har 5x100 nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran: 52,3-30=22,3

Bak:52,3-35=17,3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i 4stk 8x16 feleger med ET 52,4... Tenkte og gå for 25mm adaptere bak, men bør jeg ha noe smalere foran 22mm elller 20 kankje?

Noen som veit et sted jeg får kjøpt adaptere 5x100 til 5x130 i Norge? Blei litt dyrt med frakt og toll osv forrige gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tak i 4stk 8x16 feleger med ET 52,4... Tenkte og gå for 25mm adaptere bak, men bør jeg ha noe smalere foran 22mm elller 20 kankje?

Noen som veit et sted jeg får kjøpt adaptere 5x100 til 5x130 i Norge? Blei litt dyrt med frakt og toll osv forrige gang...

BUMP....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med en vortex og han kjørte 30mm bak og 25mm foran har noen en idet om hvordan dette ender med ET osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med en vortex og han kjørte 30mm bak og 25mm foran har noen en idet om hvordan dette ender med ET osv...

Det er vel bare å legge til det innpresset du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik at høyt innpress bygger felgen INNOVER i Skjermen. Lavt innpress bygger følgelig UTOVER. Har du f eks 45 i innpress (ET = Einpress Tiefe) og setter på 25 mm spacer, ja da har du bygget felgen UTOVER 25 mm og har følgelig tilsvarende ET 20 (Einpress Tiefe 20 mm) fordi 45 - 25 = 20.

Sånn er det. Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.