Anbefalte innlegg

Jeg mister vannet på motoren når den blir kjørt med og står stille. Det kommer av nedre del av motoren og renner langs med bunnpanna før det drypper ned på bakken.(kan se ut som det kommer i nærheten av vannpumpa) Er dette noe som kan tyde på at vannpumpe er gåen? Det renner ganske jevnt, men ikke så mye. Skrur jeg av lokket på ekspansasjonstanken så renner vannet fortere. Hva kan dette være? Jeg vet ikke hvor lenge det er siden det ble byttet regreim,vannpumpe og løpehjul så dette står høyt på listen av ting som skal gjøres uansett.

 

Men om det kan være vannpumpa, er det ingen forvarsel på slikt? ulyder eller lignende?

Og hvor bra er det å kjøre med? Vannet forsvinner ikke så fort når bilen går.

 

Jeg skal til gjøvik ikveld så hadde vært greit om bilen gikk dit ihvertfall slik at jeg fikk bytta alt når jeg kom fram.

 

Kan jo være at noen i Gjøvik/Raufoss området har lyst å ta på seg jobben med å bytte regreim og slikt for meg for en billig penge også:P Om noen følte at de hadde lyst så er det bare å sende en PM. Jeg skaffer delene så blir vi enige om prisen på jobben. Jeg kan demonterer fronten selv om det var småskruinga det skulle stå på:) Har garasjeplass i gjøvik også om det skulle være noe problem, vet ikke om den er oppvarmet men det tar vel ikke all verdens tid å hekte av regreima og resten av delene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fullt mulig å bare bytte vannpumpe uten å ta regreima hvis det 'ikke passer akkurat nå', og simmeringen i denne kan godt ryke uten andre ulyder!

Tar du av det øvre delselet, bør du ha mulighet til å lyse nedi der for å se om det er vått rundt der, uansett bør det være gris fra kjølevæske på regreim og i kåpa, hvis det er pumpa som lekker.

Det er ikke så mye annet som kan lekke i forkant av motoren, men sjekk gjerne fra undersiden også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, godt å høre at det ikke er så mange muligheter for lekkasjer. Det er ikke hull i noen slanger heller så var derfor jeg tenkte på den pumpa. Er det vanskelig å bytte bare pumpa? Vil man klare det uten å nappe av hele register reima, og hvordan går man fram på den måten? Mulig jeg bare bytter den sånn inntil vidre da, om jeg ikke ser noen slitasje på reimhjul og reim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne strammeren, setter du på en strips på øvre reimhjul detter ikke reima av. Sjekk uansett at du har fått alt riktig på plass før du starter opp, og bruk locktite på boltene til strammeren. Trangt hvis ikke du løsner og svinger ut radiatorene, men sikkert mulig å få til uten. (det er relativt lett å ta av fangeren, så jeg hadde vel vurdert det..)

Se på http://www.s-cars.org/postnuke/ det står en ganske bra writeup på regreimskifte du kan bruke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.