Aeb motor som bare går på 1 og 2 sylinder

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært å kjøpt meg en 97 Modell VW Passat 1.8Turbo.

Har et problem:

Bilen ville ikke gå på alle sylinderene, er byttet plugger og har testet alle Colilene, dem knister og sånn når dem er koblet til 1 og 2 sylinder. men ikke på 3 og 4? noe som vet hva som kan være feil. irriterer meg at jeg ikke får denne til å gå!

Er det noen som eventuelt vet av et koblings skjeme til slike motorer? Har hørt rykter i at det er konstant strøm til coilene, og bare styre jording.

DEtter er en AEB motor, så er vell en del folk som har forsket på dette regner jeg med.

Håper på snart svar enten på PM eller her i tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en diode prøvelampe er det en grei sak å sjekke sluttrinnet til coilene.

Det er den dingsen oppå luftfilterboksen med 2stk plugger på.

Skal være mulig å måle at den sender ut signal på alle 4 ledninger på den ene sida.

Husker ikke i farta hvilken side det er, men det ser du med en gang;)

Du har sjekka at alle coilene er 100%?

Skjønnte ikke helt det du skriver ang coilene, men om det er sånn at alle coilene fungerer på syl.1 og 2, og ingen av de fungerer på syl.3 og 4, så er det 'STOR sannsynlighet at sluttrinnet er defekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd alle coilene på ledningene til 1 og 2 sylinderen. å alle 4 coilene fungere.

Men er strømmen til coil 3 og 4 det er noe med. siden coilene ikke knister når dem står på di ledningene.

Har ikke en diode prøvelampe, men kan skaffe til veie en slik.

Det slutt trinne som står oppå luftfilterboksen har jeg prøvd å nappet ut pluggene på når bilen står å går, å da stopper den. kan det være denne som er gåen da? den koster sikkert skjorta!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodul defekt. Koster 2500kr på Møller, ca. 1500kr mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd alle coilene på ledningene til 1 og 2 sylinderen. å alle 4 coilene fungere.

Men er strømmen til coil 3 og 4 det er noe med. siden coilene ikke knister når dem står på di ledningene.

Har ikke en diode prøvelampe, men kan skaffe til veie en slik.

Det slutt trinne som står oppå luftfilterboksen har jeg prøvd å nappet ut pluggene på når bilen står å går, å da stopper den. kan det være denne som er gåen da? den koster sikkert skjorta!

Om du kobler den av så stopper den uansett siden det er det som sender ut tenningssignal til hver enkelt coil. Prøv med diodeprøvelampe å se om du får blinkende signal ut på hver ledning, mangler du på 2 av de, så er saken grei;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bruke vanlig multimeter til å finne dette ut å? Noen som har en tenningsmodul som er i orden å selge meg???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bruke vanlig multimeter til å finne dette ut å? Noen som har en tenningsmodul som er i orden å selge meg???

Du kan selvfølgelig prøve, men problemet er at det er en puls som kommer ut, så er ikke sikkert multimeteret ditt klarer å måle signalet siden det ikke er konstant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, hei igjen.

Da har jeg fått bilen oppe å gå å den er fult kjørbar, bortsett fra at det virker som den fjusker....

Noen som vet hva som kan feile den? Den bruker å kjøleveske. kan topp pakningen være gåen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøleveske probleme fikset, var bare en slange klemme: haha :

men den går enda ujevn, har bestilt 4 nye coiler. kan det være noe annet jeg burde sjekke? eventuelt bytte???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk over alle små vakumslanger. Bruker og morkne bort på disse 1.8T. Har sett slanger som har gått helt i oppløsning på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en 1.8T ikke går på alle sylinderene er det størst sjangse for at tenningsmodulen er gåen som Bjørnar sier. Veldig vanlig feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet tenningsmodul og bilen går på alle, men den går ujevn og virker som den går på for lavt turtall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.