Anbefalte innlegg

når jeg har spylt bilen ren så har jeg alltid gått over bilen med pusseskinn for å få bort vannet slik at det ikke kommer vannflekker på lakken..

men her i forrige uke så var jeg hos Skropel forhandleren og skulle dekorerere en Tahoe.

Mekanikeren vasket bilen for meg, og etterpå gikk han over med

en avlang gummi dings til å ta bort vannet med, noe ala en vindusnal kanskje, var ivertfall er hardt plastikk håndtak med en myk hvit gummi greie som du drog over bilen, veldig lettvindt og bra resultat..

 

Selges dette redskapet i butikker som mekonomen/ais/bilxtra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, tror det er Turtle Wax som har dette produktet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i allefall det navnet på den "tingen" jeg har. Den er det Sonax som har laget. Men jeg vet bl.a også at Autoglym har helt like de også.

 

Kjøpte min for 129,- SEK i Sverige på Mirco og da kostet Autoglym sin 198,- Vet ikke hvor det evt selges her i landet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym har også en slik nal! Fungerer meget bra syntes jeg iallefall!

 

Jeg kan få tak i på jobb (Mekonomen), så da går jeg ut ifra at andre Meko butikker skaffer iallefall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet autoglym har en slik en, den er egentlig skikkelig genial, men sluttet å bruke den ganske kjapp etter et lite uhell på en honda jeg hadde en gang i tiden. Hadde satt seg et lite sandkorn i nalen og når jeg da dro den over bagsjelokket blei det en fin liten ripe i lakken. Ikke større at jeg fikk den nesten helt bort ved å polere over, men mener at det ikke er verdt sjangsen. Er ikke lett å være 100% sikker på at det ikke sitter noe fast i nalen, og det er skikkelig kjipt med masse småriper i bilen p.g.a latskap :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei slått på målstreken der gitt, men hvis du vil kjøpe min pent brukte autoglym nal er det bare å sende PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir flere og flere ESSO stasjoner som har Turtle Wax sin inne nå.. Jeg bruker Turtle Wax sin, grønn, med "hvit blad", funker bra den, men jeg skal prøve å få tak i en annen type jeg har sett, den er det en liten "kant" på nederst på gummi tingen, så den tar unna vannet enda bedre enn Turtle Wax`n jeg bruker, sida den er helt rett lissom... Skjønner sikkert hva jeg meiner ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars har også en slik, den er faktisk prikk lik Autoglym sin, bortsett fra logoen da. Desverre er også prisen prikk lik :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wax`n kosta vel ikke mye over 100 lappen tror jeg... DET bør da jaggu meg ikke vera ille :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen jeg så her var nesten 300 for både Meguiars og Autoglym, dette var på BilXtra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ørjan Suvdal

Blir flere og flere ESSO stasjoner som har Turtle Wax sin inne nå.. Jeg bruker Turtle Wax sin, grønn, med "hvit blad", funker bra den, men jeg skal prøve å få tak i en annen type jeg har sett, den er det en liten "kant" på nederst på gummi tingen, så den tar unna vannet enda bedre enn Turtle Wax`n jeg bruker, sida den er helt rett lissom... Skjønner sikkert hva jeg meiner ;):D

 

var akkurat denne jeg var på jakt etter, er liksom en T på gummien. hadde blått håndtak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

var akkurat denne jeg var på jakt etter, er liksom en T på gummien. hadde blått håndtak!

 

Det er vel Autoglym sin....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si at jeg er veldig skeptisk til alt som er borti lakken, synes faktisk det er gale nok med svamp... bruker alltid masse såpe for å få det glattest mulig. Nal tror jeg ikke at kommer i mitt hus, liker heller ikke skinn..

Det absolutt beste er trykkluft, da får man vekk vannet fra alle sprekker, speilhus ol som det renner av etter at bilen er ferdig tørket:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, trykkluft er jo det beste. men er ikke alle som har det tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der har vi den ja! får jakte ned en autoglym forhandler her i HGSD og skaffe meg en slik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Må bare si at jeg er veldig skeptisk til alt som er borti lakken, synes faktisk det er gale nok med svamp... bruker alltid masse såpe for å få det glattest mulig. Nal tror jeg ikke at kommer i mitt hus, liker heller ikke skinn..

 

Du sitter vel og gråter i en haglskur da? :D

 

Lakken tåler mer enn du tror, i hvertfall hvis den er polert jevnlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Du sitter vel og gråter i en haglskur da? :D

 

Lakken tåler mer enn du tror, i hvertfall hvis den er polert jevnlig.

 

Etter mine erfaringer tåler den mindre enn jeg tror, men er ikke alle som ser det.. Har man en vanskelig farge som jeg hadde på forrige A8(Mingblå perle) kommer det riper etter selv en enkel vask med svamp og nesten rein bil på en nybehandlet strøken lakk.

Men synes bare i solskinn da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en bil er jo til for å brukes. har gitt opp og beholde lakken på min helt strøken. er umulig å holde den ripefri. har en vanskelig lakk jeg også, dusty mauve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lakk er så vanskelig som solid svart (uten metallic), som jeg hadde på min forrige Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det, sort er veldig vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

stemmer det, sort er veldig vanskelig.

Tell me about it...:touche:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.